Zeszłoroczna produkcja id Software i Bethesdy dość niespodziewanie okazała się hitem na PC i konsolach. Z DOOMem w wersji planszowej będzie zupełnie inaczej - od początku zapowiada się kawał naprawdę rewelacyjnej gry!
Wydawnictwo Galakta ruszyło z przedsprzedażą nowej edycji gry planszowej DOOM. Gra wideo została tutaj przekształcona w taktyczną rozgrywkę bojową dla 2-5 graczy. Uczestnicy zabawy wcielają się w czterech marines – Alpha, Bravo, Charlie i Delta. Piąty może zostać ich przeciwnikiem, który kierując demonami z piekieł będzie starał się uniemożliwić „przyjaciołom” przeżycie.
„Prosimy o uwagę. Wykryto wyrwę osłony w Marsjańskiej Fabryce A113 Union Aerospace Corporation. Personel powinien ewakuować się przy najbliższej sposobności. Jest to alarm stopnia 6. Każdy pracownik, który pozostanie w obiekcie, utraci swoją polisę ubezpieczeniową UAC. Drużyny ratownicze zostały wysłane, aby zabezpieczyć zakład i sprawdzić, czy pracownicy zastosowali się do procedury.”
DOOM zawiera dwie operacje po sześć misji. Każda misja rozgrywa się na unikalnej planszy i oferuje różne zestawy celów i zagrożenia. Karty celów dla każdej misji przedstawiają warunki zwycięstwa dla drużyny marines i najeźdźcy oraz związane z nimi zasady szczególne. Cele marines różnicują się pomiędzy zabezpieczaniem pola bitwy i zbieraniem wartościowych rzeczy, podczas gdy najeźdźca ma tylko jeden cel – zabijać!
Każdy z czterech marines zaczyna z tą samą zdolnością sprintu i ilością punktów życia, ale zróżnicowane klasy i bronie pomogą każdemu marine wybrać własny zestaw umiejętności, strategii i siły. Karty klas są wybierane na początku misji i wyposażają marine w wyjątkowe umiejętności – od zwiększania obrony do dołączania granatów do talii akcji. Jeden z graczy DOOM wcieli się w rolę najeźdźcy dowodzącego legionami piekła, próbując wyeliminować marines UAC. Podczas misji najeźdźca przywołuje demony przez portale rozsiane na mapie. Rodzaje bezlitosnych wojowników i sposób ich ataku zależeć będą od kart zagrożenia i inwazji przypisanych każdej misji. Karty zagrożenia wprowadzają unikalne zasady dla portali i wskazują, kiedy demony mogą zostać przyzwane. Karty inwazji, trzymane w ukryciu przed marines, wskazują jakie rodzaje demonów można przywołać.
Rozwałka zapowiada się naprawdę interesująco, a wiemy to, gdyż gra nawiązywać będzie do produkcji o tej samej nazwie, wydanej przez Fantasy Flight Games już w 2004 roku. Gier z asymetryczną rozgrywką nigdy nie jest zbyt wiele, szczególnie tych z mechaniką dopracowywaną przez lata. W planszowego DOOMa zagramy jeszcze jesienią i na pewno podzielimy się wrażeniami!