Stań wraz z Batmannem, Supermanem, Wonder Woman i innymi najsłynniejszymi bohaterami z DC Comics do pojedynku ze złoczyńcami, kryzysami i wyzwaniami! Zobacz, jak to jest posiadać supermoce i zwyciężać ze złem!
Zestaw dodatkowy 1: Kryzys
W pierwszym z dodatków dostajemy ponownie tych samych siedmiu Superbohaterów, których mieliśmy już w podstawce (z tą różnicą, że tym razem mają nieco inne umiejętności) oraz dodatkowo siedmiu zupełnie nowych. Wśród nich znaleźli się Green Arrow, Constantine, Zatanna Zatara i Potwór z bagien. Ponadto zmierzymy się tutaj z silniejszymi Superłotrami, zwanymi Niemożliwymi. Wszyscy złoczyńcy z wyjątkiem Hadesa również powieleni są z podstawowej wersji gry.
Kryzys i wspólna walka ze złem
Przed walką z każdym z Superłotrów musimy wpierw pokonać bieżący Kryzys. Zanim to nastąpi, jesteśmy także zmuszeni do unicestwienia wszystkich aktualnie dostępnych w banku pomniejszych Łotrów. Nie ma tu już przelewek! Każdy Kryzys ma stały negatywny wpływ na aktywność wszystkich graczy. Stoczymy walkę z takimi przeciwnościami losu, jak Fala terroru, Kryzys Tożsamości, Ucieczka z Arkham czy Meteroid z Kryptonitu. Przy wszystkich tych trudnościach pocieszający jest fakt, że tym razem walkę ze złem stoczymy wspólnie! Dodatek ten wymusza na nas grę kooperacyjną. Wykluczył możliwość atakowania siebie nawzajem poprzez uniemożliwienie zbierani kart Łotrów. Nie liczymy już też punktów zwycięstwa. Przy podstawowym trybie (opisanym w dodatku) odpada zatem także element rywalizacji. Zamiast tego, w nowych kartach z Talii Głównej znajdujemy wiele umiejętności, pozwalających nam wspierać również innych graczy.
Zmiana zasad gry
Wraz z wprowadzeniem trybu kooperacyjnego modyfikacji uległo także zakończenie. Zwyciężymy, gdy pokonamy wszystkich Superłotrów, a przegramy, jeśli wcześniej wyczerpie się Talia Główna. Trzeba się śpieszyć, gdyż kolejną istotną zmianą w regułach jest dobieranie jednej karty z tego stosu w każdej turze, bez względu na to, ile kart znajduje się aktualnie w Banku. W podstawie zawsze mieliśmy ich tam pięć, z kolei tutaj może być jednocześnie mnóstwo lub np. tylko jedna. Oczywiście przyjemnie się gra, gdy mamy większy wybór. Natomiast kiedy rozgrywka jest na zaawansowanym etapie i wszyscy mają już od groma mocy, często zdarza się, że niewiele zostaje na stole. Niestety trzeba przeczekać tą stagnację, aż np. z ratunkiem przybędzie nowy Kryzys lub Superłotr, każący wyłożyć więcej kart.
W podstawową grę Pojedynek Superbohaterów może grać od dwóch do pięciu graczy, a dodatek Kryzys wprowadził również Tryb Solo. Bardzo to doceniam, gdyż takich karcianek jest stosunkowo mało, a mogą być cenne szczególnie teraz, kiedy nie możemy spotkać się ze znajomymi z powodu panującej pandemii. Gry jednoosobowe są zatem przyjemną alternatywą na spędzenie wolnego czasu.
Jako bonusowe urozmaicenie dostajemy opisane w instrukcji różne poziomy trudności. Jest tutaj aż dziewięć różnych punktów, z których możemy skorzystać osobno lub łącznie. Niektóre z nich wyglądają dość śmiesznie, gdyś polegają na odrzucaniu kart z dodatku i wracaniu do samej Podstawy. Jednakże jakie by nie były, dają nam mnóstwo możliwości przy kolejnych rozgrywkach, a co za tym idzie również dużą regrywalność.