Electronic Arts chyba już do końca świata, będzie kojarzone z mikropłatnościami. Teraz światło dzienne ujrzała opowieść o tym, iż jeden z byłych pracowników wydawcy, został zwolniony z powodu sprzeciwu wobec systemu P2W.
Wydawca z Kalifornii każdego dnia dostarcza samych „miłych” wieści. Sami doprowadzili do sytuacji, w której z każdej strony spadają na nich ciosy. Swoje trzy grosze dorzucił deweloper Edmund McMillen (twórca „Super Meat Boya” czy „The Binding of Isaac”), który podczas programu Roundtable Live (w 41 minucie programu) w serwisie YouTube podzielił się historią kolegi z branży – George’a Fana. Jest to jeden z głównych twórców znanej gry, w której przedstawiciele roślinności walczą z truposzami, które chcą zniszczyć ich ogród. Po tym, jak gra odniosła ogromny sukces na różnych platformach, została ona zakupiona przez EA. Jak się okazało, planowano stworzyć wersję na urządzenia mobilne, która miała być typowym przedstawicielem P2W. Twórca nie zgodził się na takie rozwiązanie, broniąc swojego dzieła i przez to został zwolniony.
Regarding recent rumors, it is true I was laid off by EA/PopCap, and also true that I was against making PvZ2 a freemium game. That's all I'll say on the matter for now
— George Fan (@thegeorgefan) November 21, 2017
Następna gry „Plants vs. Zombies 2: It’s About Time” został bardzo mocno skrytykowany przez recenzentów i użytkowników o bardzo uciążliwe wciskanie mikropłatności i wymóg ogromnego grindu dla graczy niepłacących. Czyli jednak zrealizowano zamierzenie, o którym mowa w rozmowie.
Zobacz również: Wojna o pieniądze w firmie Valve i EA
Firma ma ogromny problem wizerunkowy i to trwa już od jakiegoś czasu. Ciekawe co w najbliższym czasie postanowi EA – będą twardo bronić swojego stanowiska czy pójdą po rozum do głowy i otrząsną się z tej chciwości?