Wiele gier o mniejszym budżecie wybija się dzięki świeżemu spojrzeniu na rozgrywkę i nowatorskim pomysłom – a tego ostatniego nie można odmówić studiu Deep End Games. Jest to debiutancka gra tej firmy, ale za tytuł odpowiadają weterani branży – m.in. osoby odpowiedzialne za takie serie jak BioShock i Dead Space.
To, co wyróżnia Perception na tle innych horrorów to sposób straszenia. Potężne, strasznie wyglądające potwory, gasnące latarki itd. – to już pewnie znacie, ale co powiecie na coś znacznie bardziej przerażającego – nieustanną niewiedzę i brak widoczności? Twórcy uczynili bowiem główną bohaterką niewidomą kobietę. Cassie każdej nocy w swoich koszmarach widzi tajemniczą posiadłość i po setkach rysunków, godzinach spędzonych na poszukiwaniach – znalazła domostwo ze swoich snów w Gloucester, Massachusetts. Gdy dociera na miejsce odkrywa, że dom nie jest do końca opuszczony, a tajemnicza Obecność (w oryginale określana jako Presence) nawiedza mieszkańców domu od pokoleń.
Sterowana przez nas postać trafia do tajemniczej posiadłości i postanawia ją zwiedzić, a ponieważ nie widzi, zamiast wzroku za jej główne zmysły służy dotyk, słuch i węch, a w badaniu terenu pomoże jej laska. Na poniższym gameplay’u możecie zobaczyć, jak prezentuje się otoczenie, które wyobraża sobie bohaterka na podstawie tego, co słyszy i wyczuwa laską oraz korzysta z umiejętności zwanej „echolokacją”.
Deep End Games zapowiada, że ich tytuł będzie można ukończyć w około 4-6 godzin. Pomysł na grę naprawdę ciekawy i może też pomóc przy okazji w edukowaniu, jak może wyglądać życie niewidomych.
Gra została ufundowana na KickStarterze i póki co nie znamy dokładnej daty premiery poza enigmatycznym określeniem „niedługo”. Wiemy natomiast, że trafi na konsole PS4, Xboxa One oraz PC.
Źródło: kickstarter.com | gamespot.com