Tweety rozpoczął swoją karierę w świecie animacji w 1942 roku, kiedy to zadebiutował w krótkometrażowym filmie pt. Opowieść o dwóch kotach, który w tym samym roku został nagrodzony Oscarem. Tweety zyskiwał coraz większą popularność i wkrótce stał się jedną z najbardziej lubianych postaci Looney Tunes, ustępując pod względem powszechnej znajomości jedynie Królikowi Bugsowi. Wystąpił w wielu filmach, w tym w Birds Anonymous (1957), który przyniósł mu drugiego Oscara. Przez ponad osiem dekad Tweety przypominał fanom, że nawet ktoś tak malutki może przechytrzyć największego wroga i uosabiał to, co znaczy być nieskrępowanie sobą. Z tego powodu Tweety stał się ulubieńcem popkultury i jest obecny w świecie mody i stylu życia, pojawiając się w nich w najbardziej nieoczekiwany sposób. Jego jaskrawożółty kolor, optymizm i siła sprawiają, że jest ulubieńcem celebrytów, influencerów, projektantów mody, artystów i wielu innych.
BURBANK, Kalifornia, 11 marca 2022 – WarnerMedia Global Brands and Experiences (WMGBE) przypomina światu, że Tweety nie jest zwykłym kanarkiem i rozpoczyna ogólnoświatowe obchody jego 80. rocznicy. Tweety, jedna z najbardziej uwielbianych postaci Looney Tunes, jest znany ze swego opanowania i autentyczności. WMGBE zleciło grupie różnych artystów z całego świata zaprojektowanie 80 oryginalnych murali, odzwierciedlających bogatą historię i osobowość Tweety’ego. Kampania 80 lat Tweety’ego startuje 11 marca w Austin na festiwalu SXSW 2022, gdzie oficjalnie zadebiutuje pierwsza część murali. Rocznicowe obchody potrwają cały rok we wszystkich oddziałach Studia dzięki nowym treściom o Tweetym w HBOMax, Warner Bros. Home Entertainment, Warner Bros. Global Kids, Young Adults i Classics, a także nowym produktom licencyjnym z Warner Bros. Consumer Products. Kulminacja obchodów nastąpi w dniu urodzin Tweety’ego, 21 listopada 2022 roku.
W ramach obchodów 80 lat Tweety’ego powstaną wspaniałe murale, zaprojektowane przez grupę zapalonych artystów, które oddadzą entuzjazm i spryt Tweety’ego, a także jego ujmującą osobowość. Te spektakularne dzieła sztuki, które każdy będzie mógł podziwiać, pojawią się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Meksyku, Brazylii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach. W Stanach Zjednoczonych murale Tweety’ego będzie można zobaczyć w ponad 30 miastach. Szczegółowe informacje na temat lokalizacji murali z wizerunkiem Tweety’ego, jak i samego Tweety’ego, dostępne są na stronie internetowej poświęconej jubileuszowi.
Przez osiemdziesiąt lat Tweety podążał swoją własną drogą pokazując nam, że zawsze trzeba po prosu być sobą. Jego ujmująca osobowość sprawiła, że jest uwielbiany przez całe pokolenia – powiedziała Pam Lifford, prezes WarnerMedia Global Brands and Experiences. – Chcieliśmy uczcić 80-te urodziny Tweety’ego, jako jednej z najbardziej znanych postaci Looney Tunes, w niezwykły sposób i jesteśmy podekscytowani tym co w tym roku jeszcze nas czeka. Spodziewajcie się Tweety’ego wszedzie – począwszy od mody, poprzez zabawki, do artykułów kolekcjonerskich.
W celu realizacji przedsięwzięcia WMGBE nawiązało współpracę z 16 artystami, z których każdy ma inne spojrzenie na małego bohatera. Charakterystyczny żółty kolor Tweety’ego przewija się przez wszystkie projekty, ale różne style artystów sprawią, że każdy z nich będzie niepowtarzalnie piękny. Przy wyborze artystów kierowano się różnorodnością pod względem krajów, środków artystycznego wyrazu, grup etnicznych, płci i orientacji seksualnych.
Oprócz murali, obchody 80. rocznicy Tweety’ego obejmują produkty, kontent, wydarzenia i wiele więcej.
W Polsce 80-tą rocznicę urodzin Tweetego będziemy świętować we współpracy z Sinsay’em, jedną ze spółek LPP, polskiej rodzinnej firmy będącej jedną z najszybciej rozwijających się spółek w regionie Centralnej i Środkowej Europy. Kolekcja z Tweetym i innymi postaciami Looney Tunes na sezon wiosenno-letni będzie dostępna w sklepach i online już od kwietnia, z największą ilością modeli przypadającą na maj. Aby uczcić 80 urodziny Tweety’ego i promować kolekcję w Sinsayu WarnerMedia Global Brands and Experiences zleci wykonanie specjalnego wielkopowierzchniowego muralu, który w maju pojawi się w miejskiej przestrzeni Gdańska, rodzinnego miasta LPP. Kolejny moment na uczczenie rocznicy przyjdzie w listopadzie kiedy powstanie drugi mural, a do sklepów Sinsay trafi kolejna, jesienno-zimowa kolekcja z Tweetym. Modele z tej kolekcji będą prezentować wybrane grafiki muralowe, które artyści z całego świata stworzyli specjalnie na obchody rocznicy marki.