Spokko i CD Projekt opublikowali oficjalne oświadczenie w odpowiedzi na krytykę nowej wersji Wiedźmina: Pogromcy Potworów. Wytłumaczyli w nim, skąd wzięły się drastyczne zmiany i jaki był cel wprowadzenia ich. Producenci wyznali na oficjalnej stronie gry, że wierzą w nową aktualizację oraz że chcą pozostać na tej drodze w rozwoju gry. Poruszyli tematy, na które najbardziej skarżyli się gracze:
Nie boimy się przyznać, że popełniliśmy błędy. Jednym na pewno był sposób, w jaki zakomunikowaliśmy te zmiany. Wprowadziliśmy je bez wystarczających wyjaśnień, które stoją za tymi zmianami. Kolejnym błędem, który popełniliśmy, było zbyt duże podniesienie poziomu trudności niektórych elementów rozgrywki (np. tworzenie zwykłych potworów wymagające alchemii). W końcu przeliczyliśmy się w temacie oczekiwań szerszej społeczności i wprowadziliśmy zmiany, które wpłynęły na najbardziej oddanych fanów gry. To jest dla nas lekcja i coś, z czego będziemy czerpać inspirację przez długi czas.
Wiedźmin: Pogromca Potworów będzie przez pewien czas niegrywalny, jako że Spokko będzie potrzebowało chwili na naprawienie zaistniałych problemów. Deweloper liczy też na opinie graczy, aby móc sprawnie poprawić rozgrywkę. Miejmy nadzieję, że gra mobilna zostanie szybko naprawiona i wierni fani Wiedźmina będą mogli wrócić do wykonywania zawodu zabójcy potworów.
Oficjalne oświadczenie dotyczące nadchodzących zmian znajdziecie tutaj.