Dawne DC Films przemianowane w tym roku na DC Studios, częściowo kierowane przez reżysera Legionu Samobójców i Strażników Galaktyki, Jamesa Gunna, podobno ma ambitne zamiary co do rynku gier. Przez ostatnie lata pod szyldem DC wyszło sporo gier, jednak kultowa już seria studia Rocksteady, czyli Batman: Arkham, paradoksalnie stała się problemem, gdyż ustawiła poprzeczkę zbyt wysoko, aby kolejne produkcje były w stanie wyjść z jej cienia. Nawet dziś tytuły takie, jak np. nowe Gotham Knight nie są w stanie dorównać serii Arkham. Oczekiwania graczy wobec gier DC nadal są bardzo wysokie i wydawałoby się, że firma może obawiać się stawienia im czoła. Przecież już od prawie 20 lat nie otrzymaliśmy żadnej, satysfakcjonującej gry z Supermanem.

Logo „Gotham Knights”. Warner Bros.
Wygląda na to, że DC jednak ma nowe plany w zanadrzu. Jak informuje The Hollywood Reporter, szefowie DC Studios (James Gunn i Peter Safran) przedstawili swój plan dziesięcioletni dla firmy pracownikom Warner Bros. Discovery. Duet pracuje nad całokształtem planu, a ich celem jest stworzenie wielkiego skupiska wspaniałych historii przenikających przez siebie, na wzór MCU. Sposób opowiadania tych historii może wyglądać jednak zgoła inaczej. Filmy i seriale nadal będą kluczową częścią układanki uniwersum, natomiast Safran podkreślił, że gry wideo mają też być elementem 'wielkiej, nadrzędnej historii’. Nie wiadomo, czy oznacza to powiązanie fabularne gier z filmami, czy coś w rodzaju dużej produkcji o Supermanie, która jednocześnie miałaby być kontynuacją lub prequelem Człowieka ze stali z Henrym Cavillem.
To była wyjątkowa okazja do opowiedzenia jednej, wspaniałej, całościowej historii. Jedna piękna, wielka historia obejmująca film, gry wideo, seriale live-action i animowane.
– powiedział Safran.
Można by wykorzystać ten fakt do poszerzenia zasobów i opowieści w uniwersum DC, zamiast ponownego opowiadania tych samych rzeczy z użyciem gry wideo. Gry powiązane z filmami najprawdopodobniej odejdą w niepamięć, zważywszy też na to, jak czasochłonne przy współczesnej technologii jest stworzenie dużego tytułu. Jest to zadanie dużo bardziej złożone niż choćby 10 lat temu, więc najpewniej nowe gry DC będą dodawały coś zupełnie nowego do uniwersum.