Historia potoczyła się inaczej niż w znanej nam rzeczywistości. Na frontach pierwszej wojny światowej ludzie walczyli ramię w ramię z mechami, które są stałym elementem życia codziennego w świecie 1920+, wykreowanym przez Jakuba Różalskiego.
Za produkcję Iron Harvest odpowiedzialne jest studio KING art, które w przeszłości stworzyło takie gry jak The Book of Unwritten Tales 2 oraz The Raven: Dziedzictwo mistrza złodziei. Niemieccy deweloperzy umieścili swój pomysł na kickstarterze, prosząc fanów strategii czasu rzeczywistego o pomoc finansową. Zbiórka została utworzona w połowie marca, a kwota minimalna została uzyskana już po dwóch dniach. Teraz osiągnięto półmetek celu i w chwili obecnej do deweloperów trafiło 750 tysięcy dolarów i nadal pozostają 23 dni, aby zebrać drugie tyle i spełnić plan maximum, jaki zakłada zbiórka.
Iron Harvest ma być grą typu RTS, której akcja będzie odgrywać się w uniwersum 1920+, stworzonym przez polskiego artystę Jakuba Różalskiego. Fabuła skupi się na konflikcie trzech powojennych supermocarstw, czyli nowoczesne i bardzo rozwinięte technicznie The Saxony Empire, stawiające na rolnictwo i zmagające się z agresją potężnych sąsiadów The Polonia Republic oraz posiadający ogromne zasoby ludzkie, lecz zmęczony długą wojną Rusviet. Łącznie w rozgrywce pojawi się ponad 40 typów jednostek oraz co najmniej dziewięciu bohaterów. Dodatkowo, w zależności od wyników na kickstarterze gra będzie posiadała:
- Trzy singlowe kampanie przedstawiające pełne historie, które będą obejmować 21 misji.
- Tryb potyczek dostepny zarówno dla jednego gracza, jak i w trybie kooperacji.
- Mapy wyzwań możliwe do ukończenia w trybie singleplayer oraz Co-op.
- Kompetytywny multiplayer, zawierający mecze rankingowe oraz sezony.
- Darmowe DLC oraz update’y.
Twórcy przedstawili także trzech grywalnych bohaterów i są nimi Anna z Poloni, pełniąca funkcję snipera, doświadczony żołnierz i legendarny dowódca wojsk Saksońskich Gunter oraz Olga, która jest szpiegiem Rusvietu.
Zbiórka na kickstarterze zakończy się 14 kwietnia. Za wszelkie wsparcie niemieccy deweloperzy przewidują atrakcyjne bonusy dla graczy. Premiera Iron Harvest planowana jest na bliżej nieokreślony miesiąc 2019 roku. Gra ukaże się w wersji na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboxa One.