Upadający monarchowie sprowadzają na swoich popleczników same nieszczęścia. Ren Maghar, niegdyś najpotężniejszy po królu człowiek w imperialnym Kahrze, zmuszony jest do wysługiwania się nowemu władcy, aby utrzymać swoją rodzinę przy życiu. Wplątany w polityczne intrygi staje przed dylematem – pozostać pionkiem czy ponownie stać się graczem. Jeśli wybierze pierwsze zapewne przetrwa, choć jego los nie będzie różnić się od losu niewolnika. Jeśli wybierze to drugie, musi opanować ciągle zmieniające się zasady gry o władzę i poznać nowych potężnych graczy. Tam, gdzie nagrodą jest korona, utrzymanie głowy na karku graniczy z cudem.
Zemsta, intrygi, zwaśnione frakcje. Maria Dunkel czerpie z najlepszych wzorców gatunku, gdzie osią wydarzeń jest walka o władzę: walka brudna, bezwzględna i krwawa. To nie świat romantycznych bohaterów i przeznaczenia zapisanego w gwiazdach, lecz historie ludzi zdradzonych, wykorzystanych, gotowych na wszystko. W grze, w której stawką jest korona, nie ma sentymentów i trwałych sojuszy, a polityczne ambicje ostudzić może jedynie rzeka krwi.