Elisium to ambitny serwer typu roleplay dla kultowej gry Gothic II: Noc Kruka. Ostatnio mieliśmy okazję porozmawiać z twórcami projektu.
Artur Niedoba: Roleplay w świecie Gothica to spełnienie marzeń niejednego gracza i zapewne każdy z nich chciałby wiedzieć, komu zawdzięcza powstanie takiego projektu. Moglibyście przedstawić się naszym czytelnikom?
Elisium Roleplay: Na samym wstępie pragniemy powitać wszystkich czytelników Ostatniej Tawerny, jak i również wszystkich graczy Elisium Roleplay. Jesteśmy grupą, która to dokładnie pięć lat temu założyła projekt Elisium. Dwóch z trzech pierwotnych inicjatorów jest z nami po dziś dzień. Na przestrzeni lat wielu przychodziło i odchodziło, więc nie sposób podać dokładnej liczby osób zaangażowanych w pracę nad projektem.
AN: Jak zaczęła się wasza przygoda z modowaniem? Jakimi projektami zajmowaliście się przed Elisium Roleplay?
ER: Elisium jest naszym pierwszym większym projektem. Przed pracą nad nim, a także w jej trakcie, wielu z nas współtworzyło liczne projekty Roleplay opierające się na platformie Gothic Multiplayer – pierwotną, obecnie praktycznie nieużywaną – oraz Gothic II Online, na której to skupiła się na tę chwilę cała społeczność.
AN: W Elisium Roleplay wcielimy się w zwykłych mieszkańców Archolos. Zważywszy na kult, jakim cieszy się Gothic w Polsce, może pojawić się w grze sporo osób. Czy Elisium jest przygotowane na większą popularność, np. nie zabraknie kowadeł dla wszystkich miłośników kowalstwa?
ER: Nie przewidujemy sytuacji, w której zabrakłoby miejsc interakcji związanych z systemem prac i craftingu. Świat gry, który przygotowaliśmy, oprócz głównych ośrodków rozgrywki obfituje w liczne pomniejsze lokacje, w których znajdziemy wspomniane obiekty użytkowe. Owe lokacje, a przynajmniej większa ich część, będzie dostępna do przejęcia przez graczy drogą fabularnego zadania, unikalnego dla każdego miejsca.
AN: W pierwszej odsłonie Gothica wykuwanie mieczy składało się z czterech etapów, ale prowadziło do stworzenia prostego oręża. W kolejnych odsłonach system ten został znacznie uproszczony dając jednak możliwość wykucia różnych broni. Jak będzie wyglądał crafting w Elisium Roleplay?
ER: Przygotowaliśmy 6 profesji, które mają dostęp do craftingu. Wiedzę na ich temat można pozyskać, wydając znane nam z podstawowej wersji gry Punkty Nauki u odpowiedniego NPC. Większość z nich została podzielona na kilka poziomów, aby jeszcze bardziej podkreślić postępujący rozwój naszej postaci. Dostępne są kowalstwo, płatnerstwo, łuczarstwo, alchemia, gotowanie, a także zaklinanie, które to pozwoli tworzyć nam magiczne zwoje.
AN: Jakie było największe wyzwanie przy tworzeniu Elisium Roleplay?
ER: Bezsprzecznie największym wyzwaniem przy tworzeniu projektu był skrypt serwera, tzw. gamemode. Problemy z nim związane są główną przyczyną tak długiego okresu tworzenia serwera. Niestety dopiero w ubiegłym roku dołączył do naszego zespołu programista, który rzetelnie wykonywał zlecone mu zadania. Jego poprzednicy nie byli odpowiednimi kandydatami na to stanowisko, przez co nie udało się nam dotrzymać kilku prognozowanych dat premiery, za co pragniemy przeprosić wszystkich oczekujących. Czas ten nie został jednak zmarnowany – wykorzystaliśmy go na jak najdokładniejsze dopracowanie wszystkich aspektów rozgrywki, którą raczyć będziecie mogli się już niebawem.
AN: Jak wielkim terenem jest wyspa Archolos?
ER: Świat gry, który zaprezentujemy, powstał na szkielecie Kolonii Karnej znanej z pierwszej odsłony Gothica. Próżno jednak szukać Starego czy Nowego Obozu – lwia część lokacji została całkowicie zmieniona, a te nieliczne, które ostały się z pierwotnej wersji, zostały odpowiednio przemodelowane na potrzeby zadań fabularnych.
AN: Jak wiele profesji znajdzie się w grze?
ER: Na serwerze zostanie udostępnionych 12 profesji, których, jak już wspomnieliśmy, będzie można nauczyć się u konkretnych postaci NPC. Jeżeli chodzi o takie umiejętności profesji, jak m.in. rybactwo, górnictwo czy drwalnictwo, to nie będzie wymagane posiadanie danej umiejętności w celu podjęcia interakcji. Profesje te pozwolą nam na przeprowadzanie tych interakcji szybciej i wydajniej, tj. ze zmniejszonym kosztem Wytrzymałości, która jest dodatkową statystyką pozwalającą na wszelakie systemowe aktywności. Warto także wspomnieć o łowiectwie, które to oparte jest na schemacie znanym nam z serii Gothic – pozyskiwanie każdego trofea z pokonanych potworów jest traktowane jako osobna umiejętność, której trzeba się nauczyć.
AN: Jak będzie wyglądał rozwój postaci? Będzie czerpał z tego, co w swej produkcji zaoferowało Piranha Bytes, czy zaimplementujecie swój własny system rozwoju?
ER: System rozwoju postaci oparty jest o Punkty Nauki nadawane automatycznie podczas gry na serwerze, a również przez Mistrzów Gry za ciekawe akcje RP oraz wykonywanie zadań pobocznych i fabularnych. Punkty można rozdysponować u rozrzuconych po świecie gry postaci NPC. Można szkolić się w dziedzinach walki, magii i wszelakich rzemiosł.
AN: Czy oprócz wykonywania swojego zawodu, czekają na graczy większe fabularne przygody?
ER: Jasna sprawa! Planowaniem rozgrywki zajmują się nasi Mistrzowie Gry, którzy to przygotowali szereg zadań pobocznych i fabularnych. Ponadto zamierzamy cyklicznie organizować eventy, czyli aktywności obejmujące całą społeczność.
AN: W jakim okresie historycznym, w stosunku do podstawowych gier, będą osadzone wydarzenia w waszej produkcji?
ER: Akcja gry zaczyna się dokładnie 30 dni po upadku Bariery na Khorinis. Jest to okres krwawej wojny z orkami, odbywającej się na Kontynencie. Archolos, czyli wyspa, na której toczyć będzie się rozgrywka, zalewana jest falami uchodźców, uciekających przed zbrojnym konfliktem. Główne miasto, Wiltmark nie jest w stanie pomieścić i wyżywić ich wszystkich. Tu pojawia się rola gracza, który musi poradzić sobie w tym świecie.
Otwarcie serwera Elisium Roleplay odbędzie się już 8 listopada. Więcej informacji na temat projektu znajdziecie na oficjalnej stronie internetowej.