Site icon Ostatnia Tawerna

Warsaw Games Week 2017 – relacja

Emocje po Warsaw Games Week jeszcze nie opadły, a póki wspomnienia są w naszej pamięci żywe i świeże, chcemy podzielić się naszymi wrażeniami. 

Warszawskie święto graczy trwało od 13 do 15 października 2017 roku. Tradycyjnie już impreza odbyła się w halach EXPO XXI przy ulicy Prądzyńskiego. Kiedy już udało nam się znaleźć miejsce parkingowe, mogliśmy cieszyć się wszystkimi atrakcjami na stoiskach, których łączna powierzchnia wyniosła 12 000 metrów kwadratowych. 

Jeśli chodzi o atrakcje przygotowane dla graczy, to było znacznie ciekawiej niż podczas ubiegłotygodniowych targów Poznań Game Arena. Niektórzy wystawcy po prostu przewieźli swoje stoiska z Wielkopolski do Warszawy, przez co osoby obecne na obu imprezach parę razy mogły zaznać uczucia déjà vu. Nie zmienia to jednak faktu, że pograliśmy sobie sporo, położyliśmy łapki na kilku naprawdę ciekawych tytułach.

Naszymi odczuciami względem części z nich już się z wami dzieliliśmy. Z naszych dzisiejszy relacji dowiecie się między innymi jak nam przypadł do gustu Assassin’s Creed: Origins, Detroit: Become Human, Symmetry oraz Seven: The Days Long Gone. Nasi redaktorzy ograli także betę Star Wars: Battlefront II, która była także dostępna podczas WGW. 

Bardzo ciekawie prezentuje się sytuacja na konsolowym poletku. Microsoft oraz Nintendo przywiozły ze sobą stanowiska prosto z PGA i widać wyraźnie, że obie firmy bardzo chcą, aby Xbox One X i Switch zagościły w świadomości graczy znad Wisły. Nie dziwię się, sprzęt Nintendo to naprawdę super zabawka, a grafika na nowym potworze od giganta z Redmond po prostu powala. Szkoda tylko, że Microsoft nie wydaje już w tym roku żadnej gry związanej z tematyką naszego portalu… 

Miło było jednak zagrać we wczesną wersję Assassin’s Creeda w 4K – jeśli Origins w ostatecznej wersji będzie miało rzeczywiście JESZCZE lepszą grafikę, to opad każdej szczęki gwarantowany. Generalnie prezentacja nowego Xboxa zrywała czapki z głów, a stoiska do grania w nową Forzę przyciągały tłumy amatorów wirtualnych (i nie tylko) czterech kółek.

Sony natomiast w tym roku postawiło przede wszystkim na VR. Muszę przyznać, że do momentu zagrania w Bravo Team byłem do gogli PlayStation raczej negatywnie nastawiony. Dotychczas wydawane na tą platformę gry stanowiły raczej małe „pykadełka” i ciekawy dodatek. Wspomniane Bravo Team kompletnie zmieniło mój stosunek – pierwszy raz czułem się tak głęboko wrzucony w świat gry. Celowanie z trzymanego w rękach karabinu to czysta radocha!

Pojawiające się na VR tytuły są coraz ciekawsze i szkoda jedynie, że nie były dostępne już rok temu, kiedy sprzęt debiutował na rynku. Trudno jednoznacznie ocenić, co przyciągnie więcej klientów – gogle Sony czy super mocny Xbox? Wiem, że chce mieć w domu obydwa sprzęty!

Prawdziwe szaleństwo odbywało się w tym roku na stanowiskach Cenegi. Nie ma się specjalnie co dziwić – w ostatnim kwartale tego roku ukaże się sporo głośnych tytułów tego wydawcy.  Cenega przywiozła ze sobą do Warszawy między innymi Ancestors: Legacy, Dragon Ball FighterZ , Frostpunk, LEGO Marvel Super Heroes 2, LEGO Ninjago Movie, Monster Hunter World, Sonic Forces, Śródziemie: Cień Wojny, Tekken 7, The Evil Within II, Titan Siege, Total War WARHAMMER II , Wolfenstein II: The New Colossus… 3 dni to stanowczo za mało, żeby nacieszyć się nimi wszystkimi. Nie można przemilczeć ogromnej strefy Junior oraz wypasionego symulatora Project Cars 2

Konkretne działa wytoczył także Ubisoft. Nas interesowały najbardziej Assassin’s Creed i South Park, które premierę zaliczą jeszcze w październiku, ale nie powinniśmy zapominać o Far Cry 5

Bardzo ciepło będziemy wspominać prezentacje gier IMGN.pro.  Naprawdę świetnie było poznać osobiście deweloperów odpowiedzialnych za Seven: The Days Long Gone oraz Symmetry, którzy zdradzali nam tajniki swoich produkcji (i podpowiadali, jak przedostać się do dalszej części wystawowego dema). 

Jeśli jeszcze nie słyszeliście nazwy Fat Dog Games, to lepiej nadróbcie zaległości. Wydawca przywiózł ze sobą masę indyków, a wśród nich War Builder League, Body of Evidence, Sand is The Soul, The Chronicles of Nyanya, Professional Offroad Transport Simulator, Dream Alone, Indygo, Exorder oraz Inner Voices VR.

Udało nam się także upolować kilka fajnych okazji na specjalnym „ryneczku” przygotowanym przez muve.pl. Kolejki „jak za starych dobrych (?) czasów”, ale warto było czekać!

Exit mobile version