Dzięki tym, którzy mają wczesny dostęp do Assassin’s Creed Valhalla, przyszli gracze mogą odpowiednio wcześniej zaplanować swoją podróż po nowo odkrytych grywalnych obszarach map w open-world RPG – włączając w to mityczne obszary takie jak Asgard i Jotunheim. Akcja Assassin’s Creed Valhalla, czyli trzeciej części nowej odsłony serii Assassin’s Creed, rozpoczyna się Norwegii w czasach wikingów. Główna postać Eivor (która kanonicznie może być zarówno mężczyzną jak i kobietą) wyrusza poza swoją ojczyznę do Anglii i innych krajów, a także do kilku krain pomiędzy światami. Nazwa Valhalla z pewnością daje wskazówkę, że Eivor będzie wchodzić w interakcję z wieloma mitycznymi postaciami, a gra rzeczywiście wydaje się skłaniać ku tym samym fantastycznym spotkaniom co w Assassin’s Creed Origins i Odyssey.
Firma Ubisoft nigdy nie zawodzi pod względem opóźnień podczas uruchamiania konsoli. Przygotowała wersje Assassin’s Creed Valhalla na Xbox One i PlayStation 4, a także kolejne wydania na Xbox Series X/S i PlayStation 5. Dzięki nowym konsolom, Assassin’s Creed Valhalla gwarantuje obiecującą rozgrywkę 4K 60fps i znacznie skrócony czas ładowania w przeciwieństwie do obecnych wersji. Mówi się również, że wersja na PlayStation 5 będzie współgrać z konsolą Tempest 3D Audio, która umożliwia graczom ze słuchawkami lub wysokiej jakości dźwiękiem przestrzennym słyszeć każde skrzyżowanie miecza, a także świst strzał.
Niezależnie od tego, czy gracze wybiorą obecną czy następną wersję, PowerPyx udostępnił już zestaw map, które pomogą graczom w planowaniu podróży po rozległych obszarach gry Assassin’s Creed Valhalla. Są to między innymi Norwegia (gdzie gracze spędzą wczesne godziny gry), główny otwarty świat w Anglii oraz mniejsze obszary w Vinland, Asgardzie, Jotunheim. Spośród trzech mniejszych obszarów, Vinland jest niesprecyzowanym obszarem historycznym, w którym mieszkali Wikingowie, a Asgard i Jotunheim to legendarne miejsca z mitologii nordyckiej, gdzie Eivor prawdopodobnie spotka się i będzie walczyć z bogami.
Przeglądając mapy, gracze mogą uzyskać podgląd niektórych typów misji, których mogą doświadczyć w nowym Asassin’s Creed. Punkty widokowe oznaczone są tym samym orłem, co w Assassin’s Creed Odyssey, podczas gdy odciski łap oznaczają zazwyczaj pewnego rodzaju wyzwania łowieckie. Główne misje również dzielą ten sam fantazyjny diament jak w poprzedniej grze, zaś kilka nowych ikon czeka dopiero na odkrycie przez graczy. Ubisoft stwierdził, że użyje mniejszą ilość ikon na mapach Assassin’s Creed Valhalla, zastępując je kropkami, które zachęcają do poszukiwań. Przeciążenie ikonami jest jednym z powodów, dla których gracze wypalają się na otwartych światach, więc jest to rozsądna strategia, aby temu zapobiec.
Podczas gdy ogromne przestrzenie w grze, takie jak te pokazane na tych mapach, mogą być początkowo zniechęcające, nie warto się poddawać. Gra przepełniona jest wieloma ciekawymi smaczkami, które można odkryć jedynie wtedy gdy nie będziemy gnać przez fabułę gry, aby jak najszybciej dotrzeć do końca.