"Making Monsters" to pierwszy z czterech odcinków opowiadających historię Jonathana Reida, przemienionego w wampira lekarza, w którego gracze wcielą się w „Vampyrze”.
Akcja „Vampyra” rozgrywa się w 1918 roku w Londynie. Mieszkańcy stolicy Imperium Brytyjskiego umęczeni są znojami Wielkiej Wojny. Na dodatek dziesiątkuje ich grypa hiszpanka. Ów świat przedstawiony znacząco wpłynie na tożsamość bohatera. Twórcy z DONTNOD nie tylko unaocznią graczom konflikt wewnętrzny doktora Reida, stanowiący dla niego udrękę, lecz także pozwolą im decydować o tym, kogo poświęcić, a kogo oszczędzić. Żadna śmierć nie pozostanie bez echa i tylko do przemierzającego niszczejący Londyn gracza będzie należało zadanie utrzymania równowagi pomiędzy chęcią zaspokojenia głodu a potrzebą rozwoju.
Jako Reid, nowicjusz wśród nieśmiertelnych, gracze poznają specyfikę nietypowej „przypadłości”, zaś wepchnięci w objęcia działającego dotąd potajemnie społeczeństwa równie parszywych istot zgłębią sekrety mrocznej, nieznanej strony świata. Prastarzy Ekoni będą knuć w ukryciu spiski, przerażający Vulkodzi przeczesywać ulice w poszukiwaniu ofiar, a przeklęci Skale będą bardzo dobrze maskować swoją obecność.
Zobacz również: Eksploracja posępnego Londynu w gameplayu „Vampyr”
By przetrwać w starciu z wrogo nastawionymi bytami szwendającymi się po ulicach – łowcami wampirów, nieżywymi Skalami i innymi monstrami – musimy wybrać, którymi cywilami będziemy się żywić, by nabierać siły i rozwijać swoje i wampirze umiejętności. Użyjemy swoich nieświętych mocy, by manipulować i zagłębiać się w życie tych, którzy Cię otaczają – ale musimy być przygotowani na życie z konsekwencjami swoich czynów. Sieć obywateli powiązanych zależnościami i relacjami zareaguje na nasze decyzje. Śmierć jednego z nich może zaowocować upadkiem całej okolicy. Nasze czyny mogą uratować Londyn… lub go pogrążyć.
Gra ukaże się na wiosnę 2018 na PlayStation 4, Xbox One i PC.