Barbie to rzadkie zjawisko w historii kina – prawdziwy blockbuster, którego uznano za groźnego konkurenta w sezonie nagród filmowych. Jednak po drugiej stronie barykady podczas większości dotychczasowych ceremonii stał mocno doceniony Oppenheimer Christophera Nolana, bardziej wpisujący się w kanoniczny wzór zdobywcy nagród filmowych.
People’s Choice Awards, gdzie głosy oddają zwykli ludzie, a nie przedstawiciele branży, tak jak ma to się w przypadku choćby Oscarów, zazwyczaj preferują rozrywkę masową nad produkcjami tradycyjnie wybieranymi przez stowarzyszenia filmowe. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że największy hit kasowy roku otrzymał kilka nagród. Jednocześnie można je nazwać „nagrodami pocieszenia” dla filmu, który wzbudził ogromne zainteresowanie na ceremoniach, jednak nie zdobył tych najbardziej prestiżowych wyróżnień.
Podsumowując, Barbie otrzymała nagrodę Filmu Roku, Komedii Roku, Aktora Roku (Ryan Gosling), Aktorki Roku (Margot Robbie), Rola Roku (America Ferrera), oraz Piosenki Roku (za Barbie World w wykonaniu Nicki Minaj i Ice Spice wraz z Aqua).
Sukces na PCA ponownie potwierdził ogromną popularność filmu, gdzie początkowo nie doceniano jego potencjalnych zasięgów, a sporo krytyków przekreślało szansę Barbie na dobre wyniki jeszcze przed premierą. Nikt nie był pewien, czego się spodziewać, ale poza Margot Robbie, która rzekomo przewidziała to podczas rozmów ze studiem, bardzo niewielu ludzi spodziewało się, że film będzie potężnym blockbusterem i przyniesie miliard dolarów zysku, stając się najbardziej dochodowym filmem w historii Warner Bros.
Świat Barbie to idealne miejsce, pełne idealnych mieszkańców. No, chyba że ktoś przeżywa akurat kryzys egzystencjalny w całej pełni. Albo jest Kenem.
– głosi oficjalny opis filmu.