Inwestycje oraz zobowiązania wobec kin Amazonu zdają się naprawdę duże. Z raportu Bloomberga wynika, że budżet na produkcję roczną aż około 15 filmów, które mają trafić do kin, wynosi 1 miliard dolarów. Na tę chwilę nie nastąpiła jeszcze żadna finalizacja, a ilość produkcji ma rosnąć dopiero z czasem.
Amazon już szuka kin, które wypuszczą ich filmy. Zaznacza jednak też swoją odrębność od innych serwisów streaming’owych. Przykładem może być Netflix. Wydawane przez niego produkcje widnieją w kinach znacznie krócej, zanim trafią do samej platformy. Knives Out pojawił się na stronie zaledwie tydzień po pierwszej emisji kinowej.
Co na to kina?
Okazuje się, że akcje AMC oraz Cinemark wzrosły o kilka procent po opublikowaniu wcześniej wspomnianego raportu. Pandemia w 2020 roku zmusiła kina do całkowitego zamknięcia. Spowodowało to znaczny spadek sprzedaży biletów w całych Stanach Zjednoczonych. Dlatego też, plany Amazon Studios są prawdopodobnie bardzo dobrą informacją dla większości sieci.
Szefowa Amazon Studios zabiera głos
Z całym IP i naszą rosnącą strategią wokół filmu, będzie więcej możliwości.
-powiedziała Jennifer Salke
Naszym celem jest zrobienie kilku dużych filmów, które będą miały wartość w całym spektrum kinowym, a następnie w streamingu. Celem jest robienie hitów. Wszyscy wiemy, że to nie jest łatwe. Budując większe firmy wokół nas i wszystkie rzeczy, które robimy w streamingu wspieranym reklamami, po prostu myślimy o większej liczbie opcji dla klientów. Nic nie bije głośniej niż wielkie oryginały, które są globalne. Zobaczycie, że inwestujemy więcej po stronie filmu i telewizji.
-dodała
A Wy, co myślicie? Podzielcie się opinią w komentarzu!