Każdy gracz ma takie tytuły, które wspomina z dużą dozą nostalgii – bo wychował się, grając właśnie w tę pozycję albo to właśnie tak zaczęła się jego miłość do elektronicznej rozgrywki. Ponieważ powracający z remasterami na PS4 Crash ponownie podbija listy sprzedaży – mamy dla was zestawienie 18 ciekawostek, które powinien wiedzieć każdy fan tej postaci!
5. Crash Team Racing mógł wyjść przed premierą Crasha Bandicoota 3
Plan premier przygód Crasha na PSX wygląda dość przejrzyście:
- Crash Bandicoot – 9 września 1996 (Ameryka Północna),
- Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back – 5 listopada 1997 (Ameryka Północna),
- Crash Bandicoot: Warped – 4 listopada 1998 (Ameryka Północna),
- Crash Team Racing – 19 października 1999 (Ameryka Północna).
Niewiele jednak brakowało, a to właśnie arcade’owe wyścigi bohaterów serii ukazałyby się wcześniej od Crasha Bandicoota 3. Początkowo Naughty Dog przygotowało wstępne zasady gameplayu i postacie w pojazdach nie posiadały modeli, a kwadratowe kształty (gdyby gra miała mieć nowe postacie). Gdy Sony wyraziło zainteresowanie projektem i chęć stworzenia takiej gry w uniwersum Crasha, przystąpiono do przenoszenia twarzy i animacji bohaterów do gry.
Prace nad grą rozpoczęły się od razu po ukończeniu Crasha Bandicoota 2, natomiast nad Warped ruszyły w styczniu 1998 roku. Od tego momentu zespół poświęcał czas równolegle dwóm tytułom. Kontrakt Naughty Dog zakładał produkcję trzech gier w uniwersum Crasha, ale ponieważ Team Racing był w zaawansowanej etapie, a prace nad Warped ruszały, zdecydowano się na wydanie obu gier. Proces developerski CTR trwał zaledwie 8 miesięcy (Crasha 3 – 10,5 miesiąca), ale ponieważ Naughty Dog chciało najpierw dokończyć swoje pomysły i zrealizować do końca Warped – wyścigi zostały wydane rok później.