Pudełko to plac budowy
Zasady gry można objaśnić w dwie minuty! Pudełko służy podczas rozgrywki za plac budowy i należy je ustawić pomiędzy współpracującymi partnerami (na daną rundę), drewniane elementy powinny natomiast leżeć nieopodal. Jeśli w danej rundzie nie budujemy, obsługujemy stoper i… dobieramy kartę, którą następne wsuwamy w szczelinę w pudełku.
Należy pamiętać, że aby zrobić niespodziankę grającym, należy zakryć obie strony owej karty dłońmi i odsłonić ją w ostatniej chwili, na trzy cztery! Partnerzy patrzą na swoją stronę karty i w trakcie przesuwania drewnianych elementów po siatce na placu budowy porozumiewają się ze sobą. Nie mogą jednak obracać pudełka i podglądać, co znajduje się na drugiej stronie. Gdy pierwszy z partnerów skończy, woła: „Recto!”, drugi – „Verso!”. Ten, kto odmierza czas, zatrzymuje wtedy stoper i gracze wspólnie sprawdzają wyniki. Partnerzy otrzymują tyle punktów, ile czasu zajęło konstruowanie (patrz: tabela na boku pudełka).
Ważne informacje
Kiedy otworzycie pudełko po raz pierwszy, musicie wypchnąć wszystkie żetony z ramek. Co istotne, nie możecie wyrzucać owych czterech ramek, ponieważ w trakcie rozgrywki należy położyć je na dnie pudełka i umieścić na nich plastikową wkładkę (dopiero na nią kładziemy planszę). Szczelina w planszy i szczelina we wkładce muszą się pokrywać, ponieważ właśnie w to miejsce wsuwamy kartę budowli.
Kolejne istotne kwestie dotyczą fazy konstruowania – do ustawienia budowli należy używać wszystkich drewnianych elementów, zatem – co istotne – niektóre z nich będą ukryte w środku budowli. Nasza konstrukcja musi mieścić się na placu budowy o powierzchni 4×4 pola, ale nie musi wypełniać go w całości. Istotna jest również zasada, że pod elementami nigdy nie może znajdować się pusta przestrzeń – zadbajcie więc o to!
Jak skutecznie się porozumieć?
Przed każdą rozgrywką należy wybrać poziom trudności – normalny (karty z niebieskim tłem) albo trudny (karty z fioletowym tłem), ponadto – jak już zostało wspomniane – zakryte żetony umożliwiają nam wybór partnera. W trakcie rozgrywki gracze komunikują się ze sobą i dążą do zbudowania swoich budowli (zgodnie z konceptem na karcie). Dostępny jest również wariant dla dwojga graczy. W tej opcji pokonujemy siedem etapów i walczymy o tytuł Króla Konstruowania (liczymy punkty i sprawdzamy wynik w tabeli, która znajduje się w instrukcji).
Gra Recto Verso. Buduj imprezowo! to propozycja niewątpliwie imprezowa, która nie tylko urzeka pomysłem, ale i wciąga na długi czas. Co prawda rekomendowany wiek gracza to 8 lat, ale z pomocą rodziców i młodsze dzieci powinny sobie poradzić – należy tylko uważać na małe elementy gry!