Przypomnijmy, że nie będzie to jedyna zmiana w systemie rankingowym. Wprowadzone zostaną również modyfikacje w interfejsie, systemie SR (skill rating), nagrodach i wiele więcej.
To właśnie SR będzie dotyczyła największa zmiana, gdyż system ten zostanie wymieniony na nowy Skill Tier Divisions. Będzie on przypomniał znany np. z League of Legends mechanizm, dzielący graczy na rangi (począwszy od Brązu, a na Grand Masterze kończąc), a każda z rang będzie składała się z pięciu dywizji. Tak nowy system opisuje Blizzard:
Dywizje w rangach będą reprezentowały te same poziomy umiejętności co SR, ale z lepszym wglądem graczy na to, jaką pozycję zajmują w ogólnym rankingu. Każda dywizja będzie odpowiadać liczbie około 100 punktów SR.

Kadr ze zwiastunu Sojourn Gameplay Trailer | Overwatch 2
https://www.youtube.com/watch?v=rPNNTMu4iko
Firma chce odjąć nieco presji graczom, zatem zmiany rankingowe nie będą zachodziły po każdej rozgrywce. Zamiast tego system wprowadzi aktualizacje co każde siódme zwycięstwo tudzież dwudziestą porażkę.
Użytkownicy, którzy zrobią sobie dłuższą przerwę, będą mieli nieco zaniżoną ocenę, aby łatwiej było zdefiniować ich aktualny poziom gry. Blizzard jednak dokona zmian w pozycjach o wiele sprawniej, zatem gracze będą mogli wracać do swoich starych placementów dużo szybciej.
W trakcie sesji będzie można przejrzeć raporty z gier, które szczegółowo opiszą nasz poziom gry. Sekcja ta zawrze powtórki i zapisy najlepszych momentów, więc gracze będą mogli dokładnie przeanalizować swój występ. Raporty zostaną zresetowane po każdym wyłączeniu gry, aczkolwiek Blizzard zamierza czas ten wydłużyć w przyszłych aktualizacjach.
Wyżej wymienione zostały największe zmiany w nowym Overwatchu, natomiast pozostałe możecie przejrzeć na oficjalnej stronie Blizzarda. Overwatch 2 zostanie wydany 4 października na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S oraz komputery osobiste.