Każdy kto grał w produkcję od studia Remedy wie, że grę otwiera cutscenka, w której główny bohater cytuje Kinga. Rzeczony tekst pochodzi z eseju Why Hollywood Can’t Do Horror opublikowanego w czasopiśmie Entertainment Weekly w 2008 roku. Czego natomiast gracze nie wiedzieli, to ile twórców Alana Wake’a kosztowało użycie tego cytatu. Otóż mniej niż można podejrzewać.
Podczas niedawnego wywiadu z serwisem Eurogamer, Sam Lake ze studia Remedy w końcu zdradził tę tajemnicę. Za możliwość wykorzystania fragmentu swojego eseju Stephen King chciał… jednego dolara. Twórcy gry z Lakiem na czele byli rzecz jasna bardzo wdzięczni słynnemu autorowi. Po wydaniu produkcji w 2010 roku Remedy wysłało Kingowi dziesięć kopii gry w ramach podziękowań. Niestety nie mógł on wtedy zagrać gdyż nie posiadał Xboxa 360 (Alan Wake był wtedy tytułem ekskluzywnym dla tej konsoli).
Alan Wake pod wieloma względami oddaje hołd legendarnemu pisarzowi. Twórcy gry czerpali mnóstwo inspiracji z prac Kinga, a sam protagonista jest pisarzem dzieł grozy. W październiku tego roku, po trzynastu latach od premiery oryginału, zadebiutuje pełnoprawny sequel produkcji. Alan Wake 2 trafi na konsole PlayStation 5, Xbox Series X|S ora komputery osobiste.