Całkiem niedawno fani Dzikiego Gonu raz kolejny wrócili do gry, a to za sprawą ogromnej łatki next-genowej, która wprowadziła spore zmiany zarówno w grafice, jak i wydajności. Tym bardziej zaskakuje fakt, że już teraz wydano kolejną łatkę, choć nie tak znaczącą.
CD Projekt Red z zaskoczenia wypuścił nową łatkę do uwielbianego przez graczy Wiedźmina 3: Dziki Gon na konsole PlayStation, Xbox i oraz komputery. Pod koniec 2022 roku wyszedł długo oczekiwany next-gen patch, odświeżający w dużym stopniu m.in. oprawę graficzną. Choć już tamta aktualizacja skłoniła wielu do ponownego zainstalowania trójki, to CD Projekt postanowił wydać kolejną łatkę, zawierającą więcej poprawek.
Od wczoraj oficjalnie można zaktualizować Wiedźmina 3 do wersji 4.02. Patch wprowadza szereg poprawek do wszystkich wersji gry, zarówno na PC, jak i konsole. Przede wszystkim będzie to naprawa istniejących bugów, a także poprawienie 'ogólnej stabilności i wydajności gry’. W związku z tym łatka nie wprowadza żadnych znaczących zmian do Dzikiego Gonu, co zresztą nie powinno nikogo dziwić.
Poniżej znajduje się lista poprawek. Uwaga: znajdują się na niej tylko te najbardziej istotne, z wyłączeniem kilku drobnych zmian.
PC
- Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
- Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
- Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
- Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.
KONSOLE
- Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
- Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
- Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
- Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
- Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
- Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
- Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji
- Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
- Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
- Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
Materiał prmocyjny gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” od CD Projekt
ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach
- Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac’ha, że wszystko zostało przygotowane”.
- Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
- Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
- Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.
LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach
- Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
- Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
- Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.