Twórcy Gothica zmagali się z trudnościami już od pewnego czasu, jednak jak ujawniło CD-Action, ich ponad 20-letnia kariera w branży zakończyła się ostatniego dnia czerwca.
Jak podaje CD-Action, Jeden z pracowników Piranha Bytes, z którym utrzymywali kontakt od momentu ujawnienia pierwszych informacji o kryzysie w studiu, poinformował, że firma odpowiedzialna za stworzenie Gothica zakończyła działalność pod koniec czerwca.
Kryzys w firmie trwał od dłuższego czasu, choć pojawiali się inwestorzy zainteresowani wsparciem studia. Jak się dowiedziano, oczekiwali oni 3 milionów euro zastrzyku gotówki. Była to jedna z najbardziej znanych firm tworzących gry w Niemczech. Niestety, ostatecznie nie doszło do przejęcia Piranha Bytes, a finansowanie od Embracera wystarczyło na utrzymanie zespołu tylko do czerwca 2024 roku. W międzyczasie wielu pracowników opuściło studio, szukając bardziej stabilnej pracy. Poniżej zdjęcie biura na kilka dni przed publikacją informacji:
Źródło: CD-Action
Po ewentualnym przejęciu planowano odcięcie się od ostatnich gier wyprodukowanych pod kierownictwem Björna Pankratza, który wraz z żoną opuścił Piranha Bytes w listopadzie zeszłego roku i założył studio Pithead. Chodziło głównie o serię Elex, a celem było stworzenie nowego tytułu w klimacie dark fantasy na Unreal Engine 5. Gra miała przypominać Gothica, do którego Piranha Bytes nie miało już wówczas praw. W grudniu dopracowywano jeszcze oświetlenie oraz animacje, które wcześniej były mocno krytykowane przez graczy.
Dotychczasowy prezes Piranha Bytes, Michael Rueve, nie skomentował jeszcze sytuacji firmy, ale według informacji studio prawdopodobnie nie wyda żadnych oficjalnych oświadczeń, planując spokojne i ciche zakończenie działalności.