Site icon Ostatnia Tawerna

„The Elder Scrolls 6” ujawnia znaczne usprawnienia w rozgrywce!

Bethesda pracuje nad nowym silnikiem, który będzie zasilał jej nadchodzące gry – „The Elder Scrolls VI” i „Starfield”. Todd Howard chętnie wypowiada się na temat tego, jak istotna może być aktualizacja tego silnika.

Data premiery The Elder Scrolls 6 prawdopodobnie ukaże się za kilka lat. Nadal nie wiemy na jakich platformach możemy się jej spodziewać, jednak Bethesda skorzystała ostatnio z okazji, by podjudzić oczekiwania graczy co do gry następnej generacji i pierwszej porządnej odsłony serii od czasu The Elder Scrolls V: Skyrim. Nie dziwi więc fakt, że Bethesda obiecuje, iż The Elder Scrolls 6 będzie dużo lepsze od Skyrima. Todd Howard z Bethesdy zdradza, że miasta będą bardziej ekspansywne i dynamiczne.

Skyrim z 2011 roku posiadał dość pokaźny i duży jak na standardy tamtejszych gier otwarty świat. W 2020 roku wiele z jego osad wyglądało na małe i przestronne. Według Howarda, tworzenie dużych, rozległych miast było dużym wyzwaniem dla zespołu deweloperów.

Niestety, Howard nie ujawnił wielu innych szczegółów, nie mówiąc już o konkretnych detalach, na temat tego, jak duże będą miasta. Oczywiście, większe nie zawsze jest lepsze. To, co sprawia, że miasto daje poczucie wiarygodności, szczególnie jeśli chodzi o jego rozmiar, to to jak bardzo jest zagęszczone, zaludnione i odpowiednio zrealizowane. Wiedźmin 3 zrobił to bardzo dobrze i wygląda na to, że CD Projekt Red ma zamiar postawić poprzeczkę jeszcze wyżej w Cyberpunk 2077.

Niektóre z miast i miasteczek w Skyrim są dość duże. Nawet Oblivion miał kilka bardzo wielkich miast. Jednakże, żadne z nich nie sprawiało wrażenia żywego. I właśnie to będzie kluczowe dla Bethesdy przy tworzeniu The Elder Scrolls 6. Ostatnim razem, w 2015 roku, kiedy to Bethesda Game Studios wypuściło Fallout 4, nie udało się tego zrobić. Miasta, miasteczka i inne osady sprawiały wrażenie pustych. Nie tylko brakowało NPC-ów, ale również wiarygodności co do ich rutyny. Jednak w tym wypadku taki efekt był zamierzony.

Stworzenie tętniącego życiem, dynamicznego i dobrze urzeczywistnionego świata nie jest mocną stroną Bethesda Game Studios. Wydaje się jednak, że zespół stara się to zmienić, a zmiany te mogą być łatwiejsze do osiągnięcia dzięki nowemu silnikowi stworzonemu na potrzeby gry.

Elder Scrolls 6 jest obecnie opracowywane na komputery PC. Niestety póki co nie znamy daty premiery, ani czy gra zostanie wydana na inne platformy.

Exit mobile version