Microsoft i Netflix Inc. będą wspólnie działać, by dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców, oferując tańszy abonament, który będzie wiązał się z oglądaniem reklam.
Netflix szukał odpowiedniego partnera, który dostarczy technologię oraz zapewni reklamy na platformie SVOD. Wybór padł na giganta z Redmond. Zgodnie z przekazanymi informacjami amerykańska firma dostarczy nie tylko niezbędną technologię, ale zapewni też reklamy, które będą wyświetlane we wspomnianym serwisie streamingowym. Dzięki temu klienci dostaną możliwość wyboru tańszego planu taryfowego.
Dziś z przyjemnością informujemy, że wybraliśmy firmę Microsoft na naszego globalnego partnera w zakresie technologii reklamowych i sprzedaży. Microsoft udowodnił, że potrafi zaspokoić nasze potrzeby reklamowe w nowym planie abonamentowym, nad którym wspólnie pracujemy. Co ważniejsze, firma Microsoft zaoferowała elastyczność w zakresie wprowadzanych z czasem innowacji zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silną ochronę prywatności dla naszych użytkowników.
– skomentował Greg Peters, dyrektor operacyjny platformy Netflix
Wcześniej jak donoszą media, Netflix podejmował kolejne rozmowy z potencjalnymi partnerami. Według doniesień, Netflix rozpoczął negocjacje w tej sprawie z Warner Bros, Universal i Sony. Raport cytował niektórych menedżerów z branży rozrywkowej, twierdząc, że studia prawdopodobnie zażądają premii w wysokości od 15% do 30%, aby zgodzić się na zmianę umów ze streamingowym gigantem.
Nie mamy informacji o terminie wprowadzenia nowego planu taryfowego. Jak podkreślają nowi partnerzy „współpraca jest na wczesnym etapie”. Aktualnie widzowie w Polsce mogą skorzystać z trzech planów: podstawowego (29 zł na miesiąc, 480p), standardowego (43 zł na miesiąc, 1080p) i premium (60 zł na miesiąc, 4K i HDR).