BioWare tworzy duże gry. Od czasów Baldur’s Gate, poprzez Neverwinter Nights, Mass Effect i Dragon Age, zawsze chodziło o wielkie, pełne opowieści o bohaterstwie i ratowaniu świata. Czy nadszedł czas na zmianę kierunku?
Nadchodzący Anthem obiecuje więcej tego samego. W ostatnim wywiadzie dla Game Informer, dyrektor generalny Casey Hudson i producent wykonawczy Anthem Mark Darrah powiedział, że studio naprawdę chciałoby podjąć się również projektów na mniejszą skalę.
Myślę, że sposób, w jaki tworzymy produkcje w BioWare i sposób, w jaki działa EA i branża, zaczyna nam dawać możliwość zrobienia pewnych rzeczy które są bardziej eksperymentalne
– powiedział Hudson.
Chciałbym dotrzeć się do miejsca, w którym, tak, robimy naszą wielką następną produkcją, ale może przeprowadzamy też kilka eksperymentów. Chcę dotrzeć do miejsca, w którym możemy zrobić coś takiego jak krótkie filmiki dla ludzi mówiące: Hej, mamy mnóstwo rzeczy, które chcemy wypróbować- kreatywne pomysły, które chcemy wydobyć na światło dzienne, więc spróbuj tego, spójrz na ten kawałek. I w ten właśnie sposób przekonać się co ludzie lubią.
Podał również jako przykład Rockstar Table Tennis, które jest dużym studiem, ale tworzy też mniejsze, niestandardowe gry.