Smoczy Jeźdźcy to gra fabularna o Wybrańcach boga Aslauga, którzy na smoczych grzbietach walczą z chimerami i kształtują świat wedle własnego uznania w brawurowej konwencji epickiego fantasy.
Gra fabularna w konwencji epickiego fantasy od Lans Macabre – już niedługo na wspieram.to! Zbiórka dostępna jest pod tym linkiem, będzie trwała od 31 maja do 11 lipca 2022 roku. Celem zbiórki jest wydanie w druku oryginalnego systemu o Smoczych Jeźdźcach, opartego na znanej i nagradzanej mechanice Year Zero Engine. Gra opowiada o brawurowych, podniebnych walkach i decyzjach, od których zależy los całych królestw.
Materiały promocyjne gry „Smoczy Jeźdźcy” autorstwa Agatha Lark Studio
Produkcja korzysta z popularnej i docenianej mechaniki Year Zero Engine wydawnictwa Free League, znanej z takich gier, jak Mutant Year Zero, Obcy, Coriolis, Tajemnice Pętli, Forbidden Lands czy Vaesen. Mechanika została dostosowana do potrzeb systemu, żeby odzwierciedlić epicką konwencję i niepowtarzalność Więzi, łączącej człowieka ze smokiem.
Co wyróżnia ten system?
- Więź między smokiem a jeźdźcem – najważniejszy element osobowości Smoczego Jeźdźca jest jednocześnie cena, którą płaci za pozycję i potęgę. Najpierw zostanie wzmocniony, a potem utracony.
- Sprawczość: możliwości i odpowiedzialność – gracze od początku wcielają się w największych bohaterów tego świata, którzy stoją ponad prawem, mogą rozkazywać królom i zmieniać bieg historii.
- Niepowtarzalność świata – system zawiera narzędzia pozwalające dopasować kształt świata gry do potrzeb i preferencji konkretnej drużyny bez utraty spójności wizji.
Materiały promocyjne gry „Smoczy Jeźdźcy” autorstwa Agatha Lark Studio
Założenia systemu:
- Nacisk na epicką konwencję i sprawczość postaci. Bohaterowie graczy jako Wybrańcy boga-smoka już na starcie mają wysoką pozycję i olbrzymi wpływ na rzeczywistość w fikcji.
- Przystępna mechanika. Year Zero Engine to elastyczna mechanika z niskim progiem wejścia, której różne wersje są bardzo znane w środowisku erpegowym.
- Szybkie, brawurowe sceny walki z zaskakującymi przeciwnikami. Mechanizmy podkręcająca rozmach i skalę starcia.
- Każdy gracz tworzy dwie postacie – swojego bohatera i smoka, z którym połączy się Więzią. Ceną zadzierzgniętej Więzi jest najważniejszy element osobowości Smoczego Jeźdźca. Najpierw zostanie spotęgowany, a potem utracony.
- Możliwość dostosowania kształtu świata przez użycie gotowych modułów albo dodanie własnych pomysłów na krainy zgodnie z przedstawionymi narzędziami.
Pomysłodawca i główny autor systemu to Paweł Skała Jurgiel. W projekt są również mocno zaangażowani inni członkowie Lans Macabre, głównie Airis Kamińska, Zbigniew Zych i Bartłomiej Fabiszewski. Wydawnictwo odpowiadające za zbiórkę to LM Publishing, znane ze zbioru scenariuszy uniwersalnych Case Files: The Serial Killers. Autorką ilustracji jest Agata Skowronek (Agatha Lark Studio) tytułowana w projekcie Matką Smoków.