Twórcy kontynuacji bardzo ciepło przyjętego Pillars of Eternity regularnie dzielą się z nami różnymi materiałami związanymi z powstawaniem gry. Przy okazji wywiadu udzielonego portalowi mmorpg.com pochwalili się również rozbudowanym systemem pogody, który ma wpływać na wydarzenia przedstawione na ekranie.
W Deadfire to nie skrypty będą odpowiadały za aurę w danej lokacji. Będzie się ona zmieniała w sposób dynamiczny – tak jak w prawdziwym życiu – słoneczne popołudnie może nagle przekształcić się w zimną zawieruchę albo burzę z piorunami. Wiatr ma w realistyczny sposób wpływać na m.in. na drzewa oraz ubiór postaci. Zaskoczeni przez pogodę NPC mają np. chować się w domach lub zakrywać głowy.
Nie jest to oczywiście rewolucja, podobne zabiegi stosowali choćby twórcy trzeciego Wiedźmina. Autorzy Pillars of Eternity 2 nadal jednak pracują nad nowymi rozwiązaniami i sugerują, że w zależności od pogody, przed graczem stawać będą zupełnie nowe wyzwania.
Aby umilić oczekiwanie na premierę, zaprezentowano krótki fragment ukazujący miasto Neketaka.
Źródło: mmorpg.com