Site icon Ostatnia Tawerna

Pierwszy „Wiedźmin” wypiękniał dzięki nowej modyfikacji

Moder zaimplementował do gry obsługę Ambient Occlusion. Efektem, tytuł zyskał ładniejsze oświetlenie.

Nie ma co ukrywać, że pierwsza część Wiedźmina od studia CD Projekt Red, nie powala grafiką na kolana. Nic zresztą dziwnego, skoro tytuł ma na karku już ponad 11 lat, a i powstał na rozciągniętym do granic możliwości, niemalże antycznym silniku BioWare Aurora (tym samym, który napędzał starusieńkie Neverwinter Nights). Warto więc zwrócić uwagę na najnowszą fanowską łatkę, czyniącą przygody Białego Wilka milszymi dla oka. 

Twórca kryjący się pod pseudonimem hub997 udostępnił w serwisie NexusMods, modyfikację GeDoSaTo. Wprowadza ona do silnika Wiedźmina obsługę technologii ambient occlusion. W dużym uproszczeniu, polega na ocenianiu jak bardzo poszczególne elementy otoczenia powinny być podatne na światło. Skutkuje to znacznie bardziej realistycznym wyważeniem oświetlenia i cieniowania w grze.  Edytując plik tekstowy moda możemy wybrać jeden z czterech trybów działania – SAO, HBAO, VSSAO2 i MSSAO

Exit mobile version