Souldead to nowo ogłoszona gra produkcji warszawskiego studia Heathen Software, która zamiast łączyć różne gatunki gier, stara się być jednym i robić to dobrze.
Souldead to szybka gra akcji FPS, w której główny nacisk położony jest na prędkość, dynamizm oraz kilka nietypowych mechanik. Na wyjątkowość gry wpływa także świetna oprawa graficzna. Poza takimi klasykami jak Doom czy Quake, Souldead jest duchowym spadkobiercą takich tytułów jak: Hexen 2, Heretic, Blood, Serious Sam czy Painkiller.
W Souldead gracz otrzymuje dostęp do sporego arsenału broni, który jest zdecydowanie inny niż w klasycznych FPS-ach. Mówiąc o świeżym podejściu do strzelanek, warto wspomnieć, że poziomy w grze są dość zróżnicowane. Dzięki ciemnej magii, nasz protagonista może korzystać z takich umiejętności jak double jump czy dash. Ponadto w jego arsenale znajdzie się magiczny shotgun, którego amunicja powstaje z zasysanej many.
Gra rozpoczyna się w mrocznym świecie fantasy, który jest pożerany przez demony. Nasza podróż będzie przebiegać przez różne regiony, m.in. Świat Fantasy czy Wiktoriańską Anglię, aby na końcu tej drogi spocząć w spokoju. Naszym protagonistą jest bezimienny, nieumarły nekromanta, który był torturowany, spalony i pogrzebany 200 lat temu. Ze względu na to, że kultyści próbują wskrzesić swojego pana – Sil’thur’a – nasz nekromański bohater powstaje z grobu szukając zemsty.
Podczas gameplay’u nasz bohater napotka Sil’thur’a, który zacznie konsumować duszę nekromanty. Nasz protagonista wywalczy sobie drogę do finałowego konfliktu, odbywającego się na pierwszej lokacji. Tam zmierzy się z Sil’thur’em i pokona go. Po przegranej demon otworzy magiczny portal, przez który ucieknie. Nekromanta puści się za nim w pogoń również przechodząc przez portal.
Co wyróżnia Souldead?
- Gra redefiniuje gatunek FPS – obecnie każda gra skupia się na dialogach i cutscenkach, a gracz zostaje pozostawiony sam sobie bez dobrego produktu, w który mógłby grać ad-hoc, zapisywać i wracać do gry kiedy zechce. Niektórzy gracze szukają czystej akcji i to są właśnie te osoby, do których twórcy chcą trafić.
- Twórcy chcą unikać żmudnego ładowania się systemu w grze, tak aby gracz mógł skupić się na akcji.
- Unikatowi przeciwnicy – przykładowo jeden z demonów ma unikatową zdolność. Gdy gracz spojrzy na niego, wówczas demon zamieni się w kamień i będzie niepokonany. Żeby zabić takiego demona nie można na niego patrzeć. Szansą jest atak materiałami wybuchowymi lub strzelanie do niego, gdy się zamienia w kamień (~0.5 sekundy).
- Każda lokacja będzie miała swój własny zestaw broni standardowych i specjalnych oraz własnych przeciwników.
- System telekinezy pozwoli graczowi podnosić, a następnie rzucać elementami scenerii. Ta mechanika da możliwość graczowi używania różnych strategii (będzie można rzucić beczką w demona odpornego na magię).
- Gracz będzie w stanie naciskać guziki i pociągać za dźwignie – to pozwoli na tworzenie logicznych łamigłówek.
- Souldead jest zaprojektowane tak, aby grać horyzontalnie i wertykalnie – gracz może łapać się ścian i odskakiwać do odległych miejsc lub teleportować się do innej strefy i dash’ować podczas bycia w powietrzu.
Gra jest tworzona z wykorzystaniem silnika Unreal Engine. Będzie dostępna na PC, kilka miesięcy po premierze, która odbędzie się w ostatnim kwartale 2022, twórcy zamierzają wydać grę na konsole nowej i starej generacji. W najbliższym czasie powinno pojawić się darmowe demo.
Więcej informacji znajdziecie tutaj. Trailer można obejrzeć poniżej: