Site icon Ostatnia Tawerna

Nowy dodatek do Hearthstone: „Wiedźmi Las” – już wkrótce! Powoli poznajemy karty

Blizzard chyba wziął sobie za cel, by każdy kolejny dodatek różnił się klimatem od poprzedniego o 180 stopni. I tak oto z podziemnych korytarzy skrywających niewyobrażalnie wielkie skarby przenosimy się do mrocznej kniei, w której roi się od tajemniczych istot i czarów.

Prezentacja kart miała miejsce 26 marca podczas oficjalnego streama. Tym razem prowadzącymi byli Peter Whalen (główny projektant) oraz Dan Chou (@Frodan). Osoby przepadające za perlistym śmiechem Bena Brode’a, mogę tylko zapewnić, że ci dwaj panowie też są całkiem sympatyczni.

Zaprezentowano dziesięć kart z nowego rozszerzenia. Zapraszam do zapoznania się z moimi przemyśleniami na ich temat.

Wiedźma Złagata

Okrzyk bojowy: Zadaj 3 pkt. obrażeń wszystkim stronnikom.

Klasa: Szaman

Rodzaj: Legendarna

Przepiękna ilustracja i ciekawa właściwość. Bardzo chciałabym zobaczyć tę kartę w taliach typu constructed w rankingu, bo chyba wszyscy się zgodzimy, że Thrall ostatnio nie ma zbyt łatwego życia.

Uczennica wiedźmy

Prowokacja, Okrzyk bojowy: Dodaj losowe zaklęcie szamana do twojej ręki.

Klasa: Szaman

Rodzaj: Zwykła

Koszt Uczennicy to jedynie jeden punkt Many, więc być może powstanie jakaś nowa wersja aggro decku. Lubię karty rozszerzające rękę, aleta żabka chyba znajdzie swoje miejsce w rozgrywce arenowej.

Koszmarny amalgamat

Opis: Żywiołak, Mech, Demon, Murlok, Smok, Bestia, Pirat i Totem w jednym.

Klasa: Neutralna

Rodzaj: Epicka

No i proszę bardzo. Karta, która nie znosi kompromisów, jest WSZYSTKIM. Już wyobrażam sobie, ile ciekawych synergii można wypracować przy jej pomocy.

Glinda Kruczoskóra

Opis: Stronnicy w twojej ręce mają Echo.

Klasa: Czarnoksiężnik

Rodzaj: Legendarna

Echo to nowa zabawka dla fanów zwariowanych combosów. Dla przypomnienia, polega ono na tym, że raz rzucone , pojawia się w ręku i możemy ponownie je zagrać. Efekt utrzymuje się tak długo, aż nie skończy się Mana. Warto wspomnieć również o stosunku ceny do jakości tej legendy. Koszt sześciu punktów i statystyka 3/7 to na prawdę porządnie wyważona propozycja.

Jabłko z Wiedźmiego Lasu

Opis: Dodaj trzy Drzewce 2/2 do twojej ręki.

Klasa: Druid

Rodzaj: Zwykła

Pierwsze zaklęcie w tym zestawieniu i pierwsze rozczarowanie. O ile mamy tu możliwość potężnego rozszerzenia sobie ręki tanim kosztem, to nadal pozostawia wiele do życzenia. Daleko temu owocowi do value, jakie można wyciągnąć z podobnego zaklęcia – Żywej Many. Prawdopodobnie ta karta nie sprawdzi się na ladderze, raczej pożytek z niej zrobią fani Aren.

Przegniła jabłoń

Opis: Prowokacja, Agonia: przywróć 4 pkt. zdrowia twojemu bohaterowi.

Klasa: Neutralna

Rodzaj: Zwykła

Owocowych klimatów ciąg dalszy. Tym razem jednak nie mam się do czego przyczepić. Przyjemna grafika, dobre statystyki i potencjał rankingowy.

Szaw, Treser Ogarów

Opis: Twoje pozostałe bestie mają zryw.

Klasa: Łowca

Rodzaj: Legendarna

Niby-nowości ciąg dalszy. Efekt zrywu to nic innego jak stara, dobra szarża tylko w delikatnie stłumionej wersji. Jeżeli na stole będzie leżał sobie ów Szaw, to stronnik będący Bestią po zagraniu będzie mógł od razu zaatakować, ale tylko innych wrogich stronników. Fajnie, fajnie, ale szawu nie ma…

Koszmar na jawie

Opis: Wybierz przyjaznego stronnika. Przyzwij jego ranną kopię z 1 ptk. zdrowia.

Klasa: Kapłan

Rodzaj: Epicka

Biorąc pod uwagę, że ta karta, by skutecznie wyprowadzić jakieś bardziej kontrolne zagranie, potrzebuje bardzo konkretnej synergii, to zaczynam zastanawiać się nad jej ogólnym sensem. Oczywiście, większość obecnie wykorzystywanych w grze archetypów opiera się na mechanizmie otk, jednak w tym wypadku nie wiem, czy jest sens się męczyć.. Myślę, że zobaczymy się na Arenie.

Reprymenda

Opis: W następnej turze zaklęcia przeciwnika kosztują (5) więcej.

Klasa: Druid

Rodzaj: Zwykła

Jeśli rzucić na stół dwa takie zaklęcia, można przeciwnika porządnie zablokować. Trudno mi przewidzieć losy tej pozycji. Bardzo ładna grafika.

Las Ogników

Las Ogników

Opis: Przyzwij Ognika 1/1 za każdą kartę w twojej ręce.

Klasa: Druid

Rodzaj: Epicka

Gracze lubujący się w aggro deckach pewnie już zacierają ręce. Myślę, że koszt tego zaklęcia nieco zgasi ich entuzjazm, ale nadal widzę potencjał rankingowy.

Podsumowanie

Mi taki lekko ponury i widmowy nastój bardzo odpowiada. W tym zestawieniu nie ma żadnej szczególnie ciekawej propozycji, ale staram się być dobrej myśli. Po kolejnej prezentacji podejmę decyzję, czy nabyć preorder. Tym razem bardziej się to opłaca, bo zawiera on aż siedemdziesiąt pakietów!

Exit mobile version