Site icon Ostatnia Tawerna

Nie żyje jeden z filarów Bioware – Corey Gaspur

Dziś w nocy cały gamingowy świat obiegła bardzo smutna nowina. Z siedziby studia BioWare wyszła informacja o przedwczesnym odejściu z tego świata jednego z deweloperów kanadyjskiego giganta. Nie żyje Corey Gaspur.

Nie podano póki co oficjalnej przyczyna zgonu, nie wiadomo więc w jakich okolicznościach i z jakiej przyczyny Corey Gaspur opuścił swą rodzinę i przyjaciół.

Świat gier wideo pogrążył się w smutku, gdyż Gaspur był jednym z filarów BioWare, pełnił kluczową rolę w pracach nad największymi hitami studia.  Wśród nich wymienić należy legendarne już Dragon Age, czy Mass Effect 2 i 3. I o ile przy dwójce pełnił, że się tak wyrażę, rolę szeregowca, to już w finale wieńczącym trylogię Sheparda, zaprojektował niemal samodzielnie system walki.

Sam Corey swoją przygodę z developingiem rozpoczynał w Propaganda Games założonym przez Josha Holmesa, w 2005 roku. W swoim Curriculum Vitae mógł wpisać takie tytuły jak: Turok, Sonic Chronicles, czy wspomniane wcześniej Dragon Age i Mass Effect oraz nie wydaną jeszcze grę Anthem.

”Z wielkim smutkiem, informujemy o odejściu naszego przyjaciela i kolegi Coreya Gaspura” – głosi komunikat z oficjalnego fanpage studia. Dla BioWare to strata bardzo szczególna, gdyż mówi się, że to właśnie Corey przewodził pracom nad najnowszym tytułem kanadyjczyków. Studio musi po raz kolejny udowodnić graczom swoją wartość, gdyż Mass Effect: Andromeda mocno nadszarpnął naszym zaufaniem. Bez lead designera odpowiedzialnego za Anthem, zadanie to będzie dodatkowo utrudnione…

Również cała nasza redakcja przesyła kondolencje i łączy się w bólu z rodziną zmarłego.

 

Exit mobile version