Site icon Ostatnia Tawerna

Nadchodzi „Vlad. Czarna Krew – Kooperacyjna Strategiczna Gra Karciana”

Miłośnicy karcianek z PAK Games szykują autorski projekt. Gra została poświęcona legendarnemu ojcu Hrabiego Drakuli.

Ekipa miłośników karcianek z PAK Games podjęła wyzwanie zaprojektowania w pełni autorskiej gry karcianej. Padło na mariaż mrocznego fantasy i historii z tematyką wampirów, lecz ugryzioną od nieco innej strony, niż filmowa wizja Drakuli. Od dwóch lat twórcy pracują nad pomysłami i mechanikami, dzięki czemu dziś mogą się z nami podzielić pierwszymi oficjalnymi grafikami i tym samym zapowiedzieć grę Vlad. Czarna Krew. Tytuł zostanie wydany na platformie społecznościowej. Start kampanii jest planowany na czwarty kwartał 2020 roku lub początek 2021 roku.

We Vlad. Czarna Krew: Kooperacyjnej Strategicznej Grze Karcianej gracze wcielą się się w postać Hospodara Wołoskiego Vlada II z rodu Basarabów zwanego Diabłem, okrutnego i potężnego władcy Wyżyny Transylwańskiej. Człowieka skrywającego przeraźliwie mroczny sekret…

Twórcy zwrócili uwagę na historyczny kontekst rządów Vlada II. Przypadły one na ciężkie czasy dla regionu Wołoszczyzny.  Turcy po zajęciu Zaporoża pokonali wojska Księstwa Rurykowiczów kontynuując pochód na północ. Niezwykle krwawy przemarsz armii Imperium Osmańskiego, pozostawiał pod ciężkim butem wyłącznie popiół, kości i jasyr. Sułtan Murad II po porażce z królem Polski Władysławem Warneńczykiem skierował chciwe szpony w kierunku żyznych ziemi hospodarstwa wołoskiego. Nie spodziewał się jednak zajadłego oporu ze strony wojsk Vlada II. Najeźdźców zatrzymać mogą jedynie potomkowie rodu Basarabów, zjednoczeni pod sztandarem Twierdzy Poenari.

Gracze w dwuosobowej strategicznej kooperacji wykonując rozkazy Hospodara obejmą kontrolę nad Bojarzynami, wołoskimi szlachcicami. Komenderując wiernymi wojskami będą musieli stawić w boju czoło Armii Półksiężyca. Prócz trudów wielu bitew, graczom rozpatrzeć przyjdzie karty Zdarzeń jak zdrada, zaraza, rekrutować Oddziały oraz budować Umocnienia. Każda runda podzielona na pięć faz: Przeglądu Sił, Zaciągu, Manewrów, Bitew oraz Nocy zapewni możliwość wspólnego przygotowania pola gry, czyli Linii Frontu z wykorzystaniem strategii wojskowej, a także zręcznego, taktycznego operowania wspólnymi zasobami Srebra, Taborów, Poddanych oraz tytułowej Czarnej Krwi.

Po straceniu w boju wystarczającej ilości ludzkich dusz, będzie Wam dane dopełnić Rytuału Czarnej Krwi. Przyzywając Istoty Nocy ujrzycie w oczach przeciwnika wyłącznie strach, gdy Pan Ciemności dołączy do rozpaczliwej walki
o przetrwanie!

Exit mobile version