Site icon Ostatnia Tawerna

This one is owner’s expense! – review of the game “Crossroads Inn”

Crossroads Inn  is an inn simulator and the debut project of Kraken Unleashed Studio, released under Klabater’s caring wings. Is it worth raising a mug for it?

The inn – the beginning of almost any decent adventure. It is here that travelers meet a mysterious individual (who entrusts them with a very important mission), or take a rest between subsequent tasks. It is surprising then that she has not become the heroine of any game yet. Only the small Kraken Unleashed studio decided to fill this niche with a crowdfunding fundraiser on Kickstarter.

The adventure begins in a small, roadside inn in the fictional kingdom of Delcrys, where, in short, something is wrong. The king died leaving no descendants behind, which unleashed a wave of rumors, conspiracies and wars over who should take his place. At the same time, everyone with even a little power tries to win as much as possible for himself. Somewhere in the chaos, in a small inn by the trail, a certain uncle has just started to train an innkeeper so that he may inherit him in the future …

Everyone can see what it is like

The story campaign is one of the two game modes available at the launch. In addition to it, we can also try our hand at casual sandbox  gameplay. In the menu you will also find the “scenarios” tab, so far – empty. However, this indicates that we can expect additional adventures in the future. It’s best to start the game with a campaign, because in addition to the story, it also serves as a tutorial and allows you to get acquainted with the game mechanics.

Unfortunately, the story is not the most original, it is also not particularly long, and the tutorials woven into it  sometimes lack a bit more detailed descriptions. It must be admitted, however, that it is also not completely banal and the creators focused especially on the characters appearing in it. The same applies to the world presented in the game. At times, its originality breaks through, a bit like a loose thread that you would like to pull to be able to look at it deeper. For example, the gryphon riders who appear several times or the rival orders of the Gilded and Seers seem very interesting.

You don’t have enough utensils to serve your guests a drink!

Rozgrywka jest chwiejnie zbalansowanym miksem trzech gatunków: RPG, strategii ekonomicznej oraz symulacji. Pierwszy przejawia się głównie w dialogach, które nie służą tylko prowadzeniu narracji, ale także tworzeniu naszego bohatera. Podczas rozmów będziemy mogli wybrać jedną spośród kilku możliwych odpowiedzi, a każda z nich podniesie odpowiednią cechę postaci. Wszystko przełoży się nie tylko na charakter postaci, ale także przyniesie określone konsekwencje naszej karczmie. Możemy w ten sposób przysporzyć sobie zarówno sławy, jak i niemałych kłopotów.

Z gatunku strategii ekonomicznej wpleciono dość zawiły system produktów, składników i usług. Ważne będzie nie tylko zadbanie o odpowiednią ilość napitku, aby zalać suche gardła gości. To zaledwie początek pogłębionego i naprawdę ciekawego gameplayu. Musimy pilnować, aby rozbudować menu o właściwe posiłki, od czasu do czasu zaprosić barda, który zabawi gości, czy… mieć baczenie na zapas świec do żyrandoli. Ponadto każde danie wymaga zakupienia odpowiednich składników do jego przyrządzenia, które będziemy musieli ściągnąć z pobliskich targów lub z bardziej odległych terenów.

Zaczynamy od niewielkiej chatki, serwującej podłe lagry spod lady, z czasem nasza siedziba może rozrosnąć się do wielokondygnacyjnej budowli z pokojami dla strudzonych gości, salonami gier oraz rozbudowanym zapleczem. Oprócz dbania o pękatą kiesę wypchaną złotem, warto też nasłuchiwać ploteczek, będących drugą ważną walutą w grze. Pozwolą nam one m.in. na obniżenie ceny zamówienia czy poznanie ukrytych cech charakteru przyszłych pracowników.

Karczmę trzeba też odpowiednio wyposażyć. Nie wszystkie sprzęty będą dla nas dostępne od razu. Niektóre wymagać będą odblokowania w specjalnym drzewku, za pomocą punktów sławy. Analogia tu jest prosta – im popularniejszy jest nasz przybytek, tym więcej możliwości jego rozbudowy otrzymujemy. Jedyne, co właściwie może doskwierać graczowi to niewielka ilość dekoracyjnych rekwizytów lub chociażby możliwość zmieniania ich barw. Chwilami boli także zbyt mała, a do tego nieco chaotyczna, możliwość kontroli pracowników oraz ich zadań.

Nie ma co płakać nad rozlanym piwem

Nie można jednak nie wspomnieć o potknięciu, a właściwie pełnym przewrocie na twarz, jakie twórcy zaliczyli w dniu premiery. Gra okazała się dziurawa niczym gacie zabiedzonego karczmarza, pełna błędów i niedociągnięć. Mówię o tym jednak tylko po to, aby móc pochwalić reakcję studia. Z dnia na dzień zaczęto wypuszczać patche, mające załatać najważniejsze błędy. Gra na początku wydawała się całkowitą porażką, nie tylko z powodu postaci wchodzących w ściany, ale także m.in. zacinających się zadań. W obecnej chwili, blisko trzy tygodnie po premierze, wszystko zaczyna nabierać kolorów i potwierdza się mój pierwszy zachwyt – produkcja Kraken Unleashed ma niesamowity potencjał! Mam nadzieję, że twórcy go nie zmarnują, a kawał porządnej deweloperskiej pracy, jaki teraz wykonują, ostatecznie da nam efekt podobny do No Man’s Sky i również Crossroads Inn odrodzi się niczym feniks z popiołów.

Gra nie osiągnęła jeszcze pełni swojego potencjału, obawiam się także, że przed twórcami nadal sporo pracy. Nie sposób jednak odmówić jej swoistego uroku oraz sporej grywalności. Werwa deweloperów w naprawianiu oraz dopieszczaniu tytułu dodaje nadziei na to, że mimo początkowych turbulencji finalnie otrzymamy naprawdę ciekawą produkcję.

Nasza ocena: 7.2/10

Crossroads Inn  has great potential and great gameplay that even the initial swarms of errors do not obscure.

SOUND: 7/10
STORY: 6/10
GRAPHICS: 7/10
PLAYABILITY: 9/10
Exit mobile version