Duża ilość treści i ton narracji napędzany przez questy, w tym te poboczne, to z pewnością jeden z mocnych punktów CD Projekt RED, który sprawdził się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wygląda na to, że możemy się spodziewać czegoś podobnego w Cyberpunk 2077.
Patrick Mills podczas wywiadu dla DualShockers powiedział: że spojrzenie na Wiedźmina 3 da wyobrażenie o ekspansywności jakiej oczekuje twórca Cyberpunk 2077. Jest „o wiele za wcześnie”, aby rozmawiać o liczbie godzin lub liczbie zadań w grze, ale CD Projekt pragnie dostarczyć czegoś podobnego do poprzedniej gry pod względem długości i głębi.
Zespół programistów uważa, że poboczne zadania były jedną z mocnych stron Wiedźmina 3 i na pewno chcą dalej robić coś podobnego. Dążą do tego, aby mieć:
naprawdę interesujące historie nie tylko na temat głównej fabuły, ale także zbudowane wokół niej
Pragną, aby użytkownicy byli „całkowicie zanurzeni” w świecie gry. Istnieje wiele sposobów, w jakie gracze będą mogli zdobywać questy. Zadania mogą się pojawiać w nieoczekiwanych miejscach i w nieoczekiwany sposób.