21 marca CD Projekt RED ogłosili, że pojawi się nowa gra z uniwersum Wiedźmina, przez fanów roboczo nazwana Wiedźminem 4. Producent nie podał jeszcze tytułu.
Na ten moment nie ma jeszcze informacji na których platformach pojawi się Wiedźmin 4, nie inaczej jest z datą premiery. Pewnym jest jednak, że będzie stworzona na Unreal Engine 5, co jest znaczącą zmianą dla całej serii. Zmiana silnika może nie wydawać się kluczowa, ale jednak jest inaczej. Będzie grać się inaczej, a odbiór będzie zupełnie inny. Pytanie tylko czy zmiana będzie na lepsze? Najwyraźniej w CD Projekt RED tak myślą
Według CD Projekt RED, Unreal Engine 5 reprezentuje zmianę do wsparcia otwartego świata, a to wszystko dzięki Epic Games, którzy lubią specjalizować się w grach opartych na ogromnych, otwartych światach. W tym momencie przychodzi do głowy wielka porażka podczas startu Cyberpunk 2077. CD Projekt RED odnosili się kilka razy do sytuacji, szczególnie w mniejszym gronie, że największym problemem Cyberpunk 2077 był fakt, iż podczas naprawy jednej rzeczy, psuło się coś innego. W pewnym momencie pojawiła się spirala absurdu, z której nie można było wybrnąć.
Polski producent często podkreśla, że silnik jest bardzo sprawny i przyjazny, ponieważ można w nieskończoność testować możliwości Unreal Engine 5. CD Projekt RED wypowiedzieli się na filmie:
CDPR explain their decision to switch to Unreal Engine 5 for the next Witcher game.
"Our cooperation with Epic has just started. It was the shift towards open world support that brought UE5 to our attention."https://t.co/HafJd1pyI1 #TheWitcher pic.twitter.com/H1X6keC9yT
— Okami Games (@Okami13_) April 5, 2022
Nasza współpraca z Epic dopiero się zaczęła. Wzięliśmy UE5 pod uwagę, ponieważ to krok na przód w przypadku udoskonalania otwartego świata.
Na filmie nie wspomniano, że użycie Unreal Engine 5 znacznie skróci czas wprowadzania nowego pracownika do zespołu.