Pierwszy tegoroczny kwartalnik dotyczący prac nad Diablo IV jest już dostępny! Fani dowiedzą się, w jaki sposób twórcy podchodzą do poszczególnych obszarów gry i jak współpracują ze sobą, tworząc klimatyczną grafikę środowiska.
Jak zapowiadają twórcy, Diablo IV to najmroczniejsza i najmocniej osadzona w rzeczywistości odsłona serii. Jeśli chodzi o grafikę środowiska, priorytetem dla wydawców jest jej wiarygodność. Dlatego też członkowie zespołu postawili w kontekście koncepcji, miejsc i realizacji na dwa filary: „dawnych mistrzów” oraz „powrotu w mrok”. Na podstawie tych założeń projektowych powstają środowiska, które łączą starannie dopracowane szczegóły i palety kolorów, by uzyskać charakterystyczny styl. Pogoda oraz oświetlenie oparte o fizykę również odgrywają istotną rolę w przedstawieniu groźnego świata Sanktuarium, sprawiając, że jego atmosfera staje się jeszcze bardziej namacalna.
Jako pierwsza w historii serii gra z otwartym światem, Diablo IV prezentuje 5 niesamowitych obszarów. Od Suchych Stepów i wybrzeża Scosglen po zamarznięte granie, każdy obszar został pieczołowicie przygotowany przez zespoły grafików i projektantów marki Diablo. W wielu z tych miejsc można natknąć się na dynamiczne elementy, dzięki którym budynki i otoczenie nabierają życia. Gracze znajdą również interaktywne, zniszczalne rekwizyty. Członkowie zespołu dają z siebie wszystko, by niszczenie przedmiotów było jak najbardziej realistyczne i zróżnicowane.
Diablo IV zawiera ponad 150 generowanych losowo podziemi, w których występują ręcznie wykonane oraz proceduralne elementy. Aby proces tworzenia podziemi był możliwie skuteczny i elastyczny, zespół opracował różnorodne zestawy pól. Można je wielokrotnie wykorzystywać i łączyć z różnymi rekwizytami, elementami interaktywnym i oświetleniem. Chciano w ten sposób nadać zestawom pól jak najbardziej naturalny wygląd, dlatego sceny przejść między nimi stworzono w ramach nowej funkcji płynnego przechodzenia.
Szczegółowe informacje na temat Diablo IV znaleźć można na oficjalnej stronie internetowej oraz w centrum prasowym.