Site icon Ostatnia Tawerna

„Apocalipsis: Harry at the End of the World” – sztuka średniowiecza ożywa w nowej polskiej grze przygodowej

Klabater, polski wydawca gier wideo, ogłasza Apocalipsis: Harry at the End of the World, nową grę przygodową, w której sztuka średniowiecza ożywa, by opowiedzieć ponadczasową historię o utracie, nadziei i poświęceniu. Gra trafi w ręce graczy już na początku 2018 roku i zadowoli zarówno amatorów gier przygodowych, jak i oddanych fanów XV-wiecznych grafik.

Po ciepłym przyjęciu przez graczy Heliborne oraz Regalia: Of Men and Monarchs, Klabater ogłasza swój nowy tytuł – Apocalipsis: Harry at the End of the World. Tworzone przez Punch Punk Games z Warszawy Apocalipsis jest grą przygodową, w której przemierzysz piekielne krajobrazy w poszukiwaniu utraconej miłości  i napotkasz stwory rodem z koszmarów.

Ponadczasowa rozgrywka w ponadczasowej historii 
Apocalipsis: Harry at the End of the World to tradycyjna gra przygodowa, w stylu takich tytułów jak Samorost czy Machinarium, gdzie główkowanie nad zagadkami jest wyzwaniem i źródłem radości z gry. Ten sprawdzony model rozgrywki idealnie pasuje do historii o rozstaniu, odkupieniu i, dosłownie, końcu świata. 

W Apocalipsis wcielasz się w Harry’ego, dla którego utrata jego ukochanej oznacza koniec świata. Teraz musi wyruszyć w podróż przez dziwną i nieprzyjazną krainę, by ją odzyskać. Na swojej drodze spotka fantastyczne stwory, prosto z grafik artystów europejskich z XV wieku, i ostatecznie pokona dręczące go demony. 

Więcej niż tylko ładna oprawa graficzna
Każdy obszar i każda postać w Apocalipsis są inspirowane klasycznymi rycinami wykonanymi przez XV i XVI-wiecznych artystów, takich jak Hans Holbein, Michael Wolgemut, czy Albrecht Dürer. To nietuzinkowe połączenie sztuki i filozofii średniowiecza z grami wideo jest dowodem na to, że kreatywność twórców gier nie zna granic:

Wystarczy szybki rzut oka na Apocalipsis, by od razu zwrócić uwagę na jedyny w swoim rodzaju styl graficzny rodem z XV wieku. Ta gra to tchnięcie nowego życia w klasyczne, średniowieczne ryciny, to cały świat pełen lęku, śmierci i zarazy, który tylko czego, by go odkryć. Sztuka i wierzenia sprzed 500 lat ożywają na naszych oczach i wciągają nas do swojej niepokojącej rzeczywistości.

Zauważa Łukasz Józefowicz, szef marketingu Klabatera. 

Apocalipsis z XV wiekiem łączy jednak nie tylko styl graficzny. Przede wszystkim sam świat gry czerpie inspirację z Apokalipsy św. Jana i jest skąpany w średniowiecznej filozofii i wierzeniach, a sama fabuła nosi znamiona Boskiej Komedii Dante Alighieri. 

Podczas tworzenia Apocalipsis zależało nam, by każda lokacja w grze była wyjątkowa, by zostawała z graczem na długo po tym, jak już skończył grę. Udało nam się to osiągnąć poprzez prowadzenie dwóch połączonych ze sobą historii – pierwszej, którą opowiadamy graczowi bezpośrednio oraz drugiej, symbolicznej, opowiadanej przez napotykane w grze istoty i odwiedzane miejsca.

Mówi Krzysiek Grudziński, reżyser gry. 

Dzięki poruszanym motywom, wyjątkowej, ręcznie rysowanej grafice i muzyce inspirowanej estetyką Danse Macabre, Apocalipsis: Harry at the End of the World jest grą jak żadna inna. 

DODAJ APOCALIPSIS DO SWOJEJ LISTY ŻYCZEŃ NA STEAM JEŚLI CHCESZ: 

Apocalipsis: Harry at the End of the World trafi na Windows i Mac OS na początku 2018 roku. Śledź dalszy rozwój gry na Steam oraz na oficjalnej stronie Apocalipsis na Facebooku

Exit mobile version